خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

حمله بر مخفی‌گاه داعش در ولایت پروان توسط نیروهای امارت اسلامی

به گزارش روزنامه دنیا، روز گذشته (جمعه، نهم میزان) نیروهای امارت اسلامی بر موضع گروه داعش در شهر چاریکار ولایت پروان حمله کردند که در نتیجه‌ی آن تعدادی از اعضای این گروه کشته و زخمی و شماری نیز دستگیر گردیدند.

بلال کریمی، دستیار ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین امارت اسلامی می‌گوید که در حمله نیروهای امارت اسلامی در یک حمله پلان‌شده بر مخفیگاه گروه داعش در ولایت پروان باعث شد تا تعدادی از افراد این گروه کشته و زخمی و تعداد دیگر نیز دستگیر شوند.

آقای کریمی می‌افزید که این حمله غافلگیرانه در پی بازداشت دو عضو گروه داعش انجام شد که این دو فرد به دلیل کارگزاری و انفجار بمب کنار جاده‌یی به هدف کشتن نیروهای امارت اسلامی دستگیر شدند؛ حمله‌یی که در آن موتر گروه طالبان مورد حمله قرار گرفته و چهار تن از نیروهای این گروه زخمی شدند.

آقای کریمی خاطر نشان کرد که به دنبال دستگیری و اعتراف افراد گروه داعش، زمینه برای حمله به موضع این گروه در ولایت پروان فراهم شد.

این در حالی است بعد از به قدرت رسیدن امارت اسلامی در کشور، چندین انفجار از سوی گروه داعش به هدف کشتن افراد طالبان در شرق کشور انجام شده است.

با این حال، طالبان اظهار کرده‌اند که گروه داعش تهدیدی برای افغانستان نیست و طالبان توانایی دفاع و مهار حملات این گروه را دارند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق