خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

وزارت امور خارجه آمریکا نشست با طالبان را صادقانه خطاب کرد

وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت‌و‌گوهای روز شنبه و یک‌شنبه با طالبان در دوحه قطر را صادقانه و حرفه‌ای خطاب کرده است.

در این نشست توافق شد تا آمریکا کمک‌‌های بشر دوستانه را به افغانسان ادامه دهد و هیئت طالبان بر خلط نشدن کمک‌های بشری با مسایل سیاسی تاکید کرد.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه ایالات متحده، هیئت آمریکایی اعزامی به دوحه در این گفت‌و‌گوها درباره نگرانی‌های واشنگتن ‘درباره امنیت افغانستان و فعالیت گروه‌های تروریستی در این کشور با طرف مقابل مذاکره کرده است.

هیئت آمریکایی هم‌چنین بر لزوم احترام به حقوق بشر و حضور زنان و دختران در همه جنبه‌های اجتماعی در افغانستان تاکید کرده است.

این نخستین دیدار دیپلمات‌های آمریکایی با مقام‌های ارشد طالبان پس از حاکمیت این گروه بر افغانستان است.

این در حالی است که زلمی خلیل‌زاد، نمایندۀ خاص ایالات متحده برای افغانستان که برای چندین سال رهبری مذاکرات صلح با طالبان را به عهده داشت و توافق‌نامۀ خروج سربازان آمریکایی را با طالبان امضا کرد، نشست دو روزه طالبان و هئیت ایالات متحده حضور نداشت.

در ترکیب هیئت ایالات متحده نماینده‌گان وزارت امورخارجه، اداره انکشاف بین‌المللی ایالات متحده و مامورین استخباراتی آمریکایی شامل بودند.

به گفته مقام‌های آمریکایی محور بحث این نشست دو روزه، خروج مصئون اتباع آمریکایی و افغان‌های که می‌خواهند از افغانستان خارج شوند، و هم‌چنان مارک فررکس شهروند آمریکایی که توسط طالبان اختطاف شده و در اسارت این گروه به سرمی‌برد، بوده است.

به گفته مقامات آمریکایی هدف از این نشست به رسمیت شناختن طالبان نبوده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق