خبرهای مرتبط

جمع

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

دیدار وزیر خارجۀ ترکمنستان با نخست وزیر امارت اسلامی

مسایل اقتصادی، ترانزیتی و پروژه‌های انکشافی موضوعات مورد بحث بین سران امارت اسلامی و وزیر خارجۀ ترکمنستان بودمورد بحث قرار گرفت

ملا محمد حسن آخند، نخست وزیر امارت اسلامی قبل از ظهر امروز (شنبه، 8 عقرب) با رشید مرادوف، وزیر امور خارجۀ ترکمنستان و هیئت همراهش در ارگ دیدار نمود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی می‌گوید در این دیدار که عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر و شمار دیگری از مسئولین امارت اسلامی نیز حضور داشتند، هر دو جانب درمورد روابط افغانستان و ترکمنستان، همکاری‌های اقتصادی، ترانزیتی و پروژه‌های مشترک بحث و تبادل نظر نمودند.

ملا محمد حسن آخند ضمن خوش‌آمدید به هیئت ترکمنستان، از همکاری این کشور با افغانستان تشکر کرده، گفت که مناسبات میان دو کشور تاریخی و حسنه است.

مولوی عبدالسلام حنفی، معاون نخست وزیر امارت اسلامی در ادامه گفت که ما از پروژه‌های مشترک میان دو کشور از جمله خط آهن، تاپی و فایبر نوری حمایت کرده و آن‌را منفعت هر دو کشور می‌دانیم.

وی افزود که ما خواهان آغاز پروژه‌های ملی میان دو کشور به زودترین فرصت ممکن هستیم، زیرا تمام شرایط لازم از جمله امنیت مطمئن فراهم شده است.

وزیر امور خارجه ترکمنستان د ادامه گفت که مناسبات ما همیشه به نفع هر دو کشور بوده و حضور نماینده‌گان امارت اسلامی در نشست‌های بین‌المللی یک ضرورت شمرده می‌شود.

وزیر امور خارجه ترکمنستان از تداوم همکاری کشور خود در زمینه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و تطبیق پروژه‌های مشترک میان دو کشور اطمینان داد و آن‌را در راستای رفاه و آسایش مردمان افغانستان و ترکمنستان و گسترش همکاری‌های منطقوی مفید خواند.

  • بیشتر بخوانید
آرشیف؛ تصویری از نشست وزیر خارجه ترکمنستان و سران امارت اسلامی
آرشیف؛ تصویری از نشست وزیر خارجه ترکمنستان و سران امارت اسلامی

در ادامه این نشست، مولوی محمد یعقوب، سرپرست وزارت دفاع امارت اسلامی گفت که در زمینه تامین امنیت پروژه‌های زیربنایی و اقتصادی میان دو کشور از هیچ‌گونه سعی و تلاش دریغ نخواهیم ورزید.

آقای یعقوب در ادامه از ثبات امنیتی در کشور اطمینان داده و گفت که امنیت در کشور نسبت به سال‌های قبل تامین شده، بناءً بهترین موقع برای تطبیق پروژه‌های انکشافی در کشور است.

این در حالی است که وزیر خارجه ترکمنستان صبح امروز (8 عقرب) در رأس یک هیئت وارد میدان هوایی کابل شده و توسط اعضای امارت اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

لینک خبر:
https://dunia.af/?p=8053

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق