خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

نظام‌الدین قیصاری به جرم جعل اسناد در ایران بازداشت شد

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران اعلام کرد که «نظام‌الدین قیصاری»، یکی از سیاسیون سابق افغانستان به دلیل جعل اسناد بازداشت شد.

«مهدی محمودی» مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از دستگیری «نظام‌الدین قیصاری» از سیاسیون نزدیک به دولت سابق افغانستان، در تهران خبر داد.

محمودی در رابطه با این خبر اظهار داشت: «این مقام نزدیک به حکومت سابق افغانستان خود به صورت غیرقانونی وارد کشورمان شده و در ایران نیز اقدام به برخی امور خلاف قانون در رابطه با مدارک هویتی مهاجرین افغانستانی کرده بود.»

بنابر اعلام مدیرکل امور اتباع و‌مهاجرین ایران، قیصاری با افتتاح سه دفتر غیرقانونی در تهران، کرج و حومه پایتخت این کشور اقدام به جعل اسناد هویتی برای مهاجرین افغان به ویژه مهاجرین فاقد هرگونه مدرک اقامتی می‌کرد و بدل این امور مبالغی را از این افراد دریافت می‌نمود.

محمودی اظهار داشت: تنها مرجع قانونی و رسمی برای رسیده‌گی به امور مهاجرین، ادارات اتباع و چند مکان دیگر بوده و هیچ فرد ایرانی یا افغانی، دفتر یا مرکزی برای سازماندهی به امور هویتی و اقامتی ندارد.

لازم به ذکر است که پس از سقوط دولت «اشرف غنی» رئیس‌جمهور سابق افغانستان تعدادی از مقامات و سیاسیون کشور، افغانستان را ترک کرده و به کشورهای دیگر پناه آوردند.

بیشتر بخوانید:

لحظۀ خروج اشرف غنی از افغانستان
آرشیف: لحظۀ خروج اشرف غنی از افغانستان

به گفتۀ خبرگزاری تسنیم ایران، «برخی از این افراد با استفاده از فرصت به وجود آمده و موج حضور مهاجرین غیرقانونی در کشورمان اقدام به اخاذی از این افراد نموده و در بدل جعل اسناد هویتی مبالغ هنگفتی را از اتباع افغانستانی دریافت می‌کردند.»

این خبرگزاری افزود که نظام‌الدین قیصاری نیز یکی از همین افراد بود که بلافاصله با حضور در ایران، با افتتاح دفاتر غیرقانونی و جعل اسناد هویتی اقدام به اخاذی از هم‌وطنان خود می‌کرد که با تدبیر وزارت کشور در مدتی کوتاه جلوی ادامه فعالیت غیرقانونی او‌ گرفته و به مراجع قانونی سپرده شد.

لینک کوتاه خبر

https://dunia.af/?p=8178

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق