خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

روسیه: عدم حمایت از مردم افغانستان ممکن است منجر به قحطی و جنگ داخلی شود

دبیر شورای امنیت روسیه هشدار داد که اگر جامعه جهانی از مردم افغانستان حمایت نکند، ادامه بحران ممکن است منجر به قحطی و جنگ داخلی شود.

«نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت روسیه با اظهار اینکه وضعیت کنونی افغانستان از  نظر نظامی-سیاسی و نیز اقتصادی-اجتماعی بی‌سابقه است، هشدار داد که اگر وضعیت این کشور عادی نشود، تبعات آن فاجعه‌بار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر مقامات جدید در کابل نتوانند وضعیت را عادی کنند و جامعه جهانی نیز نتواند حمایت موثری از مردم افغانستان ارایه دهد، می‌تواند سناریوی فاجعه‌باری از جمله وقوع یک جنگ داخلی جدید، فقیر شدن عمومی جمعیت و قحطی در این کشور رخ دهد.

به گزارش «تاس»، پاتروشف با اظهار اینکه پیش‌بینی دقیق عواقب چنین سنارویی برای منطقه و جهان دشوار است، تصریح کرد که تبعات آن «مطمئناً بسیار سنگین خواهد بود.»

بیشتر بخوانید:

پیش از این نیز «دیمیتری ژیرنوف» سفیر روسیه در کابل تاکید کرده بود که حل مشکلات افغانستان بدون حمایت جامعه بین‌الملل ممکن نیست.

وی اظهارداشت: امارت اسلامی اعلام کرده‌اند که می‌خواهند با جامعه بین‌المللی همکاری کنند و روسیه، چین و پاکستان را در اولویت قرار می‌دهند. ما اکنون بر لزوم جلوگیری از یک فاجعه انسانی در افغانستان تاکید می‌کنیم.

ژیرنوف افزود: مرحله بعدی، بسیج کمک‌های مالی بین‌المللی به منظور بهبود اقتصادی کشور خواهد بود و بدون این، مقابله با مشکلات افغانستان مانند پناهجویان، تروریسم و مواد مخدر غیرممکن خواهد بود.

این در حالی است که بعد از حاکمیت امارت در افغانستان، این حکومت تاکنون از سوی هیچ کشوری به رسمیت شناخته‌ نشده است.

امارت اسلامی 200 تن را به جرم سوء‌استفاده از قدرت، از صفوف نیروهای خود اخراج نمود.
آرشیف: تصویر شماری از افراد امارت اسلامی
لینک کوتاه خبر
https://dunia.af/?p=8212

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق