خبرهای مرتبط

جمع

بیش از یک میلیون بوتل سیرم از افغانستان به عراق صادر شد

یک شرکت دواسازی به نام میلی شفا، به ارزش...

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل زنان و دختران و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با...

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

امارت اسلامی نخستین گام اساسی برای بقای نظام در افغانستان را تصفیه صفوف خواند

رئیس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی همزمان با ادامه روند تصفیه تصریح کرد که این اقدام نخستین شرط بقای نظام جدید در افغانستان است.

به گزارش روزنامه دنیا، «لطیف‌الله حکیمی» رئیس کمیسیون تصفیه صفوف امارت اسلامی در نشستی با مسئولان امنیتی و دفاعی ولایت‌های قندهار، هلمند، زابل و ارزگان گفت: تصفیه‌ صفوف نخستین شرط اساسی برای بقای نظام است.

حکیمی پیش از این نیز گفته بود که از زمان آغاز کار این کمیسیون تاکنون بیش از 600 نفر از افرادی که از نام امارت اسلامی سوء استفاده می‌کردند در 22 ولایت شناسایی، بازداشت و یا برکنار شده‌اند.

به گفته وی، این افراد به اتهامات مختلف از جمله همکاری با داعش و سوء استفاده از وسایل نظامی بازداشت و یا از وظایف خویش برکنار شده‌اند.

مقامات امارت اسلامی پیش از این نیز گفته بودند که روند توزیع کارت هویت و یونیفورم‌های نظامی برای اعضای امارت اسلامی برای جلوگیری از سوء استفاده از نام آن‌ها بزودی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید:

کمیسیون تصفیه امارت اسلامی اخیراً در نشستی اعلام کرد که دادگاه‌های صحرایی و عملیات خودسرانه توسط اعضای امارت اسلامی ممنوع است.

این در حالی است که بعد از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، افراد زیادی از این نام سوء استفاده کرده و مردم را مورد آزار و ازیت قرار می‌دهند.

با این حال امارت اسلامی تا کنون به تعداد 600 تن را که مردم را مورد آزار و ازیت قرار می‌دادند از صفوف خود بیرون کرده است.

تصفیه صفوف امارت اسلامی ادامه دارد
آرشیف: امار اسلامی افغانستان می‌گوید که روند تصفیه صفوف ادامه دارد
لینک کوتاه خبر
https://dunia.af/?p=8231

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق