خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

هیئتی از امارت اسلامی به سویتزرلند سفر کردند

روزنامه دنیا: هیئتی از امارت اسلامی سه شنبه (19 دلو) به میزبانی یک سازمان غیردولتی در جنو کشور سویتزرلند، رفته و هدف این سفر دسترسی به کمک‌های بشر دوستانه و بحث در‌مورد مسایل مرتبط به حقوق بشر خوانده شده است.

خبرگزاری «ای‌تی‌اس» سویتزرلند گزارش داد که رهبری هیئت 10 نفره امارت اسلامی را لطیف‌الله حکیمی، رئیس کمیسیون تصفیه صفوف بر عهده دارد و این هیئت قرار است برعلاوۀ دیدار با مقامات سویتزرلندی و سایر مقامات اروپایی، با مسئولان کمیته بین‌المللی صلیب سرخ نیز دیدار کند.

وزارت خارجۀ سویتزرلند نیز در بیانیه‌ای ضمن تایید این سفر تاکید می‌کند که حضور این هیئت در این کشور به معنی به‌رسمیت شناختن دولت آن‌ها نیست.

روزنامه دنیا را در فیس‌بوک و توییتر دنبال کنید

بنیاد «جنیوا کال» با اعلام این‌که در حال حاضر 97 درصد از جمعیت افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، تاکید کرد که به دلیل بحران جاری افغانستان، از امارت اسلامی برای سفر به جنو دعوت کرده است تا دربارۀ وضعیت کمک‌های بشر دوستانه، حفاظت از غیر نظامیان، دسترسی مردم به خدمات صحی و ماین‌ها و مواد منفجرۀ باقی‌مانده از جنگ بحث و گفت‌وگو صورت بگیرد.

پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجۀ امارت اسلامی با تاکید بر این‌که جامعۀ بین‌المللی خواستار تعامل با این دولت است، گفته بود که امارت اسلامی به هدف خود یعنی به‌رسمیت شناخته شدن نزدیک‌تر شده است.

تاکنون اما امارت اسلامی به‌طور رسمی دربارۀ سفر هیئت خود به جنو اظهار نظر نکرده است.

لینک کوتاه خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق