خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

جمهوری‌خواهان در آمریکا: ایالات متحده بعد از خروج از افغانستان ضعیف‌تر شده است

روزنامه دنیا: جیم بنکس، رئیس کمیتۀ مطالعات جمهوری‌خواهان در یادداشتی کارنامه یکسالۀ اول ریاست جمهوری جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را مجموعه‌ای از شکست‌ها خوانده و تاکید کرد که شکست کاخ سفید در بحث افغانستان، روسیه و سیاست انرژی فاجعه جهانی را در پی داشته است.

در این یادداشت تاکید شده که بحران اکراین را باید در چارچوب «ناکامی‌های سال گذشته بایدن به‌ویژه در رابطه با تورم، جنگ او با انرژی داخلی و افتضاح افغانستان» دید.

یادداشت می‌افزاید: بایدن به توصیه‌ها گوش نکرد، «او مدام آمریکا را ضعیف‌تر می‌کرد و در مقابل دشمنان ما را جسورتر می‌نمود.»

کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان ادامه داد: افتضاح بایدن در افغانستان، آمریکا را خجالت‌زده و پوتین و دشمنان ما را جسور کرد. پاسخ ضعیف بایدن به حمله پوتین با موضع ضعیف این دولت در قبال ایران و چین و شکست در افغانستان مطابقت دارد.

روزنامه دنیا را در فیس‌بوک و توییتر دنبال کنید

کمیته مطالعات جمهوری‌خواهان بزرگ‌ترین گروه محافظه‌کاران مجلس نماینده‌گان آمریکا است و یادداشت‌های آن اغلب بازتاب دهنده موضع جمهوری‌خواهان و سیاست واحد آن‌ها درباره موضوعات مختلف است.

فاکس نیوز نیز دربارۀ این یادداشت نوشت: درحالی‌که جمهوری‌خواهان به دنبال بازپس‌گیری کنگره در انتخابات میان دوره‌ای نومبر هستند، آن‌ها به دلیل کاهش محبوبیت بایدن و ناامیدی بسیاری از آمریکایی‌ها در مورد افزایش تورم، افزایش جنایات خشونت‌آمیز و خروج مرگ‌بار و آشفته از افغانستان برای پایان دادن به جنگ 20 ساله، برانگیخته شده‌اند.

لینک کوتاه خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق