خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

فاطمه گیلانی: کلید حل مشکلات افغانستان در دست امارت اسلامی است

روزنامه دنیا: عضو هیئت مذاکره‌کنندۀ دولت اشرف غنی در امور صلح ضمن حمایت از دولت فعلی در  افغانستان، خواستار به رسمیت شناختن این دولت از سوی جهان شد.

فاطمه گیلانی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کنندۀ دولت سابق افغانستان و فعال مدنی در مجمع نشست آنتالیا در ترکیه  گفت: زنان افغان بدون هیچ‌گونه نگاه تبعیض‌آمیز و نژادی می‌خواهند دولت فعلی در افغانستان به‌رسمیت شناخته شود.

فاطمه گیلانی با تایید گفته‌های امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجۀ امارت اسلامی در نشست آنتالیای ترکیه افزود: ما باید خوش‌بین باشیم و به صلح پایدار دست بیابیم، دیگر وقت نداریم تا درمورد مشکلات گذشته صحبت کنیم، حالا افغانستان از یک دست اداره می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد که کلید راه‌ حل مشکلات در دست امارت اسلامی است و آن‌ها باید وعده‌هایی که در آغاز مطرح کرده بودند را اجرا کنند.

روزنامه دنیا را در فیس‌بوک و توییتر دنبال کنید

گیلانی با تاکید بر این‌که باید در افغانستان یک دولت فراگیر ایجاد شود که از همه مردم این کشور نماینده‌گی کند، هشدار داد که به‌رسمیت نشاختن دولت فعلی در کشور به همۀ مردم افغانستان زیان می‌رساند.

با این حال، ضمیر کابلوف، نمایندۀ ویژۀ رئیس‌جمهور روسیه نیز چندی قبل دربارۀ به‌رسمیت شناختن امارت اسلامی توسط جامعه جهانی گفته بود: به‌طور کلی، به نظر من به‌رسمیت شناختن سیاسی بیش‌تر یک عمل سیاسی نمادین خواهد بود و همان‌طور که می‌بینید، به‌رسمیت شناختن آن‌ها عملاً در جریان است.

لینک کوتاه خبر

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق