خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

وقوع زلزله در شرق افغانستان منجر به کشته شدن حدود 1000 تن و زخمی شدن بیش از 1500 تن گردید

وقوع زلزله در شرق افغانستان منجر به کشته شدن دستکم ۹۵۰ تن و زخمی شدن ۶۰۰ تن گردید. اما مقامات اظهار کردند که آمار تلفات ممکن است تغییر کند.

وقوع زلزله در ولایت پکتیکا به بزرگی 6.1 ریشتری در 27 مایلی (حدود 43 کیلومتری) به وقوع پیوست. به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زمین‌لرزه در عمق 31.6 مایلی (حدود 50کیلومتری) زمین رخ داد.

شرف‌الدین مسلم، معاون وزارت دولت امارت اسلامی در امور رسیده‌گی به حوادث طبیعی در یک نشست خبری اعلام کرد که تلفات زلزله شب گذشته در شرق افغانستان به 950 کشته و 610 زخمی افزایش یافته است.

مقامات محلی گفته‌اند که اگر دولت کمک‌های اضطراری ارایه نکند، احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

عبدالواحد ریان، رئیس خبرگزاری دولتی باختر در توئیتی از شتافتن نیروی هوایی، آمبولانس، تیم‌های نجات، نیروهای امنیتی و مردم محلی برای کمک به افراد زیر آوار مانده، خبر می‌دهد.

منابع محلی می‌گویند که خسارات ناشی از این زلزله ویرانگر در مناطق دورافتاده و فقیرنشین بطور ویژه شدیدتر بوده است و خانه‌های گلی مردم را ویران ساخته و در برخی مناطق نیز خانه‌های مردم در حاشیۀ کو‌ه‌ها بر اثر ریزش سنگ‌های کوه تخریب شده است.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اول نخست وزیر و رئیس کمیسیون رسیده‌گی به حوادث طبیعی امارت اسلامی نیز در جلسۀ فوری به  ادارات ذیربط دستور داده است تا نهادهای ذیربط با استفاده از تمامی امکانات هرچه زودتر به کمک آسیب‌دیدگان بشتابند.

با این حال، مقامات امارت اسلامی از جامعۀ جهانی درخواست کمک به آسیب‌دیده‌گان ای رویداد کرده‌اند.

رامز الاکبروف، معاون نمایندۀ ویژۀ دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان در تویتی گفته است که دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل نیازها برای رسیده‌گی به آسیب دیده‌گان زمین‌لرزه اخیر در برخی از ولایت‌های افغانستان را بررسی می‌کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق