خبرهای مرتبط

جمع

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

کاهش کمک‌ها و ابتلای سه میلیون کودک به سوءتغذیه در افغانستان

سازمان جهانی غذا با ابراز نگرانی از شرایط افغانستان...

دیدار هیئت امارت اسلامی با نماینده‌گان آمریکا و انگلیس در قطر

هیئت اعزامی امارت اسلامی به قطر در دیدار با نمایندۀ ویژه آمریکا و کاردار سفارت انگلیس بر لزوم عدم حمایت آن‌ها از گروه‌های مخالف حکومت امارت اسلامی تأکید کرد.

امیرخان متقی، وزیر خارجۀ امارت اسلامی که در رأس هیئتی بلندپایه از مقامات وزارت مالیه و بانک مرکزی افغانستان به قطر رفته است با توماس وست، نمایندۀ ویژه آمریکا در امور افغانستان و هیئت همراهش شامل مقامات بلندپایه کاخ سفید، وزارت خزانه‌داری و ادارۀ توسعه بین‌المللی آمریکا دیدار کرد.

در این دیدار متقی ضمن تأکید بر آزادسازی دارایی‌های افغانستان و لغو تحریم‌ها گفت: به جای فشار بر حکومت جدید اسلامی افغانستان راه همکاری و تعامل مثبت در پیش گرفته شود تا بتوانیم پیشرفت داشته باشیم.

متقی با اشاره به توافق دوحه گفت که حکومت امارت اسلامی به تعهد خود مبنی بر عدم استفاده از خاک افغانستان برای آسیب رساندن به کشورهای همسایه و جهان پایبند است.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط وزارت خارجه امارت اسلامی، وست نیز در این دیدار گفت که آمریکا تعامل را ترجیح می‌دهد و از مخالفان مسلح هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان حمایت نمی‌کند.

هوگور شورتر، کاردار سفارت انگلیس برای افغانستان که در قطر به سر می‌برد نیز در دیدار با متقی تأکید کرد، این کشور از دستیابی به اهداف سیاسی از طریق خشونت در افغانستان حمایت نمی‌کند.

وی همچنین اظهارداشت که به تدریج گام‌های عملی برای بهبود روابط دوجانبه بین انگلیس و افغانستان برداشته خواهد شد.

این در حالی است که بعد از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان، تاکنون هیج یک از کشورهای جهان حاکمیت این نظام را به رسمیت نشناخته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق