خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

عروس و داماد افغان و سایر اعضای خانوادۀ‌شان از زندانی در پاکستان آزاد شدند

عروس و داماد افغان که با سایر اعضای خانواده‌های‌شان در منطقه شیرانی در ایالت بلوچستان توسط نظامیان پاکستانی دستگیر شده بودند، شنبه شب آزاد شدند.

منظور پشتین، رهبر جنبش تحفظ پشتون در صفحه فیسبوک خود از آزادی این افراد خبر داده و نوشته است که افغان‌هایی که چند روز در منطقه ژوب زندانی بودند، توسط رفقای جنبش تحفظ پشتون در ژوب و در نتیجۀ تلاش‌های وکلا مدافع آزاد شدند.

به گزارش صدای آمریکا، این عروس و داماد افغان که تازه ازدواج کرده بودند، پس از عروسی می‌خواستند، به خانه‌شان در منطقۀ جنج بروند و با ۲۴۱ افغان دیگر به تاریخ 27 جولای در منطقۀ شیرانی ایالت بلوچستان، توسط نظامیان پاکستانی دستگیر شدند.

نظامیان پاکستانی این عده افغان‌ها را به دلیل نداشتن اسناد اقامت بازداشت کرده بودند.

قنسلگری افغانستان در کویتۀ پاکستان که در کنترول امارت اسلامی است، می‌گوید که این گروه افغان‌ها در نتیجه تلاش‌های آن‌ها آزاد شده‌اند.

قنسلگری افغانستان تحت ادارۀ امارت اسلامی در کویته گفته است که در رهایی این عده از افغان‌ها نیز تلاش کرده است.

عبدالحنان همت، یک دیپلمات این قنسولگری ناوقت روز شنبه به رادیو آزادی گفت: «زمانی که سفارت و قنسلگری ما در کویته خبر شدند، فوراً تلاش‌ها را آغاز کرده و با مقامات پاکستانی تماس گرفتند. اکنون آن‌ها اطمینان داده‌اند که همه زندانیان به شمول عروس و داماد آزاد شده‌اند.»

اعجاز جعفر، معاون کمیشنری منطقه شیرانی در صحبت با رادیو دیوه گفته که در بین افغان‌های دستگیر شده ۳۷ زن، ۲۷ کودک و باقی مرد هستند و این افراد به دلیل نداشتن اسناد قانونی دستگیر شده بودند.

بر اساس آمار کمیشنری عالی امور پناهنده‌گان سازمان ملل متحد (UNHCR)، از ماه جنوری ۲۰۲۱ تا ماه جون سال جاری، بیش از ۲۵۰ هزار افغان به پاکستان مهاجرت کرده‌اند، اما به گفتۀ این اداره، بیشتر این افغان‌ها پس از تسلط دوبارۀ امارت اسلامی بر افغانستان به پاکستان رفته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق