خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

ایجاد کمیسیون ویژه برای تامین امنیت ماه محرم

امارت اسلامی می گوید که به مناسبت دهم ماه محرم، تدابیر خاص امنیتی را در کابل روی دست گرفته است.

اقدام امارت اسلامی در رابطه با امنیت ماه محرم در حالی تطبیق می‌شود که در دو روز گذشته، تجمعات اهل تشیع در کابل هدف دو حمله قرار گرفتند و شاخه خراسان گروه دولت اسلامی معروف به داعش، مسئولیت هر دو حمله را بر عهده گرفت.

در اثر انفجار روز شنبه در منطقه پل سوخته در کابل، هشت تن کشته و بیست و دو تن دیگر زخمی شدند. منابع اما در یک شفاخانه در کابل می‌گویند که در نتیجۀ این انفجار 13 کشته و 28 زخمی به این شفاخانه منتقل شده‌اند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ امارت اسلامی در کابل در نخستین لحظات انفجار به رادیو آزادی گفت که تلفات این انفجار اندک و نه به اندازه است که برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند.

بر اساس اعلامیۀ قوماندانی امنیۀ امارت اسلامی در کابل، در این انفجار دو تن کشته و بیست و دو تن دیگر زخمی شده و وضعیت صحی یک مجروح وخیم خوانده شد.

اما٬ مولوی ذبیح الله آمر حوزه ششم امنیتی امارت اسلامی در کابل به رسانه‌های محلی گفته که در این رویداد سه تن کشته و شماری دیگر نیز زخمی شده‌اند.

یک روز قبل از انفجار روز شنبه، در انفجاری در منطقۀ سرکاریز، یکی از مناطق دیگر شیعه نشین در کابل، هشت تن کشته و ۱۸ تن دیگر زخمی شدند.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ امارت اسلامی در کابل به رادیو آزادی گفت: «کمیسیون مشترک با هموطنان شیعه برای نظارت بر امنیت آن‌ها و رسیدن به موقع به منطقه در صورت بروز حادثه تشکیل شده است. علاوه بر این، به آن‌ها گفته شده که مراسم‌شان را به تکیه خانه‌ها محدود ساخته و برای سایر هموطنان مزاحمت ایجاد نکنند.»

این در حالی است که مردم اهل تشیع در کشور هر ساله دهۀ محرم را گرامی داشته و به عزاداری می‌پردازند.

عزاداری مردم اهل تشیع در کشور هر ساله با چالش‌های امنیتی شدید مواجه و از انفجارات و انتحارات که اکثراً مسئولیت آن را گروه داعش بر عهده می‌گیرد، به دور نبوده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق