خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

سیلاب‌ها در پاکستان زیان‌های فراوانی به مهاجرین افغان وارد کرده است

کمیشنری عالی ملل متحد درامور مهاجرین می‌گوید: در پاکستان حدود ۴۳۱ هزار مهاجر افغان در مناطقی زنده‌گی می‌کنند که در نتیجۀ سیلاب‌ها متاثر شده‌اند.

گفته می‌شود که این مهاجرین به کمک‌های عاجل نیاز دارند، زیرا آن‌ها از سرازیر شدن سیلاب‌ها در ایالت‌های خیبر پختونخوا، سند، و بلوچستان آسیب دیده‌اند.

قیصر افریدی، سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد به رادیو آزادی گفت که آن‌ها در ایالت خیبر پختونخوا به یک تعداد مهاجرین آسیب دیده از سیلاب ها کمک کرده‌اند.

«در آن مناطق پاکستان که آسیب دیده‌اند و مهاجرین افغان هم در آن‌جا حضور داشتند، بدون شک که آن‌ها هم متاثر شده‌اند. سازمان ملل به حکومت پاکستان کمک می‌کند و حکومت پاکستان بعداً به مهاجرین امداد می‌رساند. هم‌چنان سازمان ملل مستقیما هم به مهاجرین کمک می کند.»

سخنگوی کمیشنری عالی ملل متحد برای مهاجرین افزود، آن‌ها ارقام دقیق درمورد تلفات مهاجرین افغان در نتیجۀ سیلاب‌ها در پاکستان ندارند. اما خبر زخمی شدن چهار طفل به آن‌ها رسیده است.

از سوی دیگر یک مهاجر افغان بنام فدا محمد لودین از کمپ مسلم باغ ایالت بلوچستان در یک پیام صوتی به رادیو آزادی گفته است که پاکستان در غم خود است و جامعۀ جهانی باید در این کشور غم آن‌ها را بخورد.

او افزود: «بارنده‌گی‌های اخیر در پاکستان سبب تباهی زیاد شده، بسیاری از خانه‌ها را بر سر مردم خراب کرد. چهار دیواری‌ها را بر آن‌ها تخریب نمود. از جامعۀ جهانی تقاضای ما اینست که بیایند ما را از نزدیک ببینند. سروی کنند. در این‌جا مردم در زیر آسمان بدون سقف نشسته‌اند و برای خوراک شام چیزی ندارند. این‌ها مزدور کار هستند. صبح پیدا می‌کنند و شب می‌خورند. در این‌جا به خیمه‌ها و به مواد خوراکی نیاز است.»

به گفتۀ ملل متحد هم اکنون 1.3 میلیون مهاجر افغان در پاکستان زنده‌گی می‌کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق