خبرهای مرتبط

جمع

پارلمان بریتانیا طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد

پارلمان انگلیس پس از ماه‌ها کشمکش، طرح جنجالی اخراج...

د افغان ښځو د پیاوړتیا په موخه د کډوالۍ د نړۍوال سازمان هڅې

د کډوالۍ نړيوال سازمان وايي، په څه کم څلورو...

صادرات 67 تُن زعفران افغانستان به ارزش 49 میلیون دالر در بازارهای جهانی

وزارت صنعت و تجارت از صادرات ۶۷ تُن زعفران...

مس عینک بدون آسیب به آثار باستانی استخراج می‌شود

ژائو شنگ، سفیر چین در دیدار با خیرالله خیرخواه،...

عدم کمک قابل توجه کشورهای ثروتمند مسلمان به افغانستان

گزارش نهادهای غربی بیانگر این مطلب است که کشورهای ثروتمندی مانند عربستان و امارات توجهی بسیار اندکی نسبت به نیازهای افغانستان دارند.

بر اساس این گزارش در حالی که عربستان سعودی در هفتۀ گذشته اعلام کرد که 400 میلیون دالر برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اختصاص داده است، اما این کشور نفت‌خیزِ مسلمان، در سال جاری تنها 11 میلیون دالر کمک بشردوستانه به افغانستان تعهد کرده است.

سایر کشورهای نسبتاً ثروتمند مسلمان مانند امارات متحده عربی، قطر و ترکیه نیز یا در فهرست کمک‌های بشردوستانه به افغانستان وجود ندارند و یا هم کمک اندکی کرده‌اند.

امارات متحده عربی در سال جاری میلادی بیش از 309 میلیون دالر کمک بشردوستانه به 23 کشور فراهم کرده که 171 میلیون دالر آن به اتیوپی و تنها 1.9 میلیون دالر آن به افغانستان اختصاص یافته است.

این گزارش می‌افزاید قطر که یکی از بالاترین درآمدهای سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد، کمتر از یک میلیون دالر در سال 2022 به درخواست بشردوستانۀ جهانی سازمان ملل متحد اعطا کرده که حدود 500 هزار دالر آن برای کامرون بوده است.

درخواست کمک بشردوستانه به افغانستان 55 درصد با کمبود بودجه مواجه است که در آن فقدان کمک‌های عمده اهداکننده‌گان مسلمان قابل توجه است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق