خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

کنیسۀ یهودیان در هرات بازسازی می‌‌شود

وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت سلامی اعلام کرد که به زودی بازسازی برخی مکان‌های باستانی از جمله کنیسۀ یهودیان در هرات آغاز خواهد شد.

وحیدالله سلطانی، مسئول بخش گردشگری ریاست اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در هرات اعلام کرد که بر اساس تصمیم کابینه، برخی از اماکن باستانی از جمله کنیسۀ یهودیان در این ولایت بازسازی خواهد شد.

سلطانی با اظهار اینکه روند بازسازی این اماکن به زودی آغاز خواهد شد، افزود: اولویت‌های وزارت اطلاعات و فرهنگ توجه به ساحات تاریخی و باستانی، از جمله دو کنیسه واقع در ولایت هرات است، که از جمله جاذبه‌های تاریخی هرات و مکان‌های توریستی محسوب می‌شوند.

نشریه «آرت» در گزارشی نوشت که روند بازسازی کنیسه «یوآو» واقع در محله «مهمندها» در شهر کهنه هرات در ماه نومبر آغاز خواهد شد و پروژۀ بازسازی 16 ماه زمان خواهد برد.

جولیون لزلی، مشاور سازمان مشاورۀ میراث فرهنگی افغانستان اظهار داشت: هدف این پروژه کمک به حفاظت از بافت تاریخی در شهر قدیمی هرات است. مردم محلی اغلب در مورد حفظ اموال تاریخ نظر مثبت دارند، به ویژه به دلیل اینکه این اقدام برای منافع عموم است، زیرا اشتغال ایجاد شده از این پروژه به معیشت بسیاری از خانواده‌ها کمک خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، بازسازی کنیسه یهودیان در افغانستان قرار است با بودجه 500 هزار دالر صورت گیرد که بنیاد سوییسی «الیف Aliph» آن را تأمین مالی می‌کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق