خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

پاکستان استراتژی خود را در قبال امارت اسلامی تغییر می‌دهد

وزیر خارجۀ پاکستان با اظهار اینکه اسلام‌آباد حق اقدام مستقیم علیه تروریسم فرامرزی را برای خود محفوظ می‌داند، گفت اسلام‌آباد می‌تواند در استراتژی خود برای برخورد با دولت موقت طالبان تجدید نظر کند.

«بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان در مراسم هشتمین سالگرد حمله تروریستی سال 2014 به مدرسه نظامی پیشاور، با اشاره به حملات تحریک طالبان پاکستان گفت، اسلام‌آباد حملات فرامرزی را برنمی‌تابد.

وی با تأکید بر اینکه پاکستان حق اقدام مستقیم علیه تروریسم فرامرزی را برای خود محفوظ می‌داند، افزود: نه تنها پاکستان، بلکه دیگر کشورهای جهان نیز باید با طالبان در افغانستان تعامل کنند. ما نمی‌توانیم طالبان را نادیده بگیریم، آن‌ها بخشی از واقعیت‌ها هستند.

زرداری ادامه داد: ما شاید بتوانیم درباره نحوه تعامل خود با افغانستان، به خصوص در ارتباط به مسئله طالبان پاکستانی و توقعات ما از این گروه تجدید نظر کنیم، اما نمی‌توانیم تعامل را به طور کامل کنار بگذاریم.

وزیر خارجه پاکستان با هشدار درباره رها کردن افغانستان توسط جامعه جهانی تأکید کرد جهان باید شرایط تعامل خود با امارت اسلامی را از مسائل انسانی تفکیک کند.

زردای با تأکید بر اینکه جامعه جهانی باید شرایط تعامل خود با امارت اسلامی را از مسائل انسانی تفکیک کند، افزود درحالی‌که افغانستان به سیستم‌های مالی و دارایی‌های بلوکه شده خود دسترسی ندارد، مردم نیز از این محدودیت‌ها متأثر می‌شوند.

وی با اشاره به آمارهای رسمی درباره بحران وخیم انسانی در افغانستان گفت: 97 درصد از مردم افغانستان زیر خط فقر زندگی می‌کنند، در شرایطی که مردم با قحطی دست و پنجه نرم می‌کنند، نمی‌توانیم از حقوق زنان دفاع کرده و آنان را توانمند کنیم.

وزیر خارجه پاکستان با اظهار اینکه جهان اکنون باید از وقایع گذشته افغانستان درس عبرت بگیرد، خاطرنشان کرد: آخرین باری که افغانستان رها و فراموش شد در شرایط بسیار سختی قرار داشتیم. پس از آن همه قدرت‌های جهانی مجبور شدند دوباره وارد افغانستان شوند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق