خبرهای مرتبط

جمع

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

خلاف وعدۀ دولت بریتانیا در انتقال افغان‌ها به لندن

با گذشت نزدیک به یک‌ونیم سال از وعدۀ دولت بریتانیا برای اسکان مجدد حدود ۲۰ هزار شهروند آسیب‌پذیر افغانستان، دولت آن کشور تأیید کرده است که تاکنون هیچ تبعه افغان را نپذیرفته است.

بوریس جانسون، نخست وزیر سابق بریتانیا 18 اوت 2021 میلادی اعلام کرد این کشور برنامه دارد 20 هزار شهروند آسیب‌پذیر افغان، از جمله قضات، فعالان حقوق زن، دانشگاهیان، خبرنگاران، زنان و دختران در معرض خطر و اقلیت‌های قومی و مذهبی را پذیرش کند.

دولت بریتانیا آن زمان مدعی شد که طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستان با ورود 5 هزار نفر به بریتانیا در سال اول مسیرهای قانونی و ایمن به بریتانیا را برای کسانی که نیاز به حمایت دارند، فراهم می‌کند.

اما به گزارش رادیو4 بی‌بی‌سی، دولت بریتانیا اکنون تأیید کرده است که از آن زمان تاکنون هیچ شهروند افغانستان از طریق طرح اسکان مجدد به بریتانیا منتقل نشده است.

در همین حال، «کارولین لوکاس» نمایندۀ پارلمان بریتانیا نیز در اظهاراتی دولت این کشور را به‌دلیل ناکامی و عدم تعهد در اجرای این طرح محکوم کرده است.

از سوی هم، طبق برخی گزارش‌ها، تنها چهار نفر از شهروندان افغانستان تا پایان ماه سپتامبر سال گذشته‌ میلادی در بریتانیا اسکان داده شده‌اند.

این افراد توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل معرفی شده‌اند، اما از افرادی که با دولت بریتانیا در افغانستان کار می‌کردند و یا به آن‌ها وابسته بودند، حتی یک نفر هم از افغانستان تخلیه نشده است.

این درحالی است که با روی کار آمدن مجدد امارت اسلامی، بریتانیا از طریق برنامۀ تخلیه اضطراری، نزدیک به 14 هزار نفر را تا پایان ماه آگست 2021 میلادی از فرودگاه کابل به بریتانیا منتقل کرد، اما پس از آن روند تخلیه را متوقف کرد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق