خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

وست: هیئت حاکمه در کابل گام‌های اساسی برای عادی‌سازی روابط بر نداشته است

تام وست، نمایندۀ ویژۀ آمریکا برای افغانستان اظهار داشت عادی‌سازی روابط با کابل نیازمند برداشتن گام‌های اساسی از طرف امارت اسلامی است، اما هیئت حاکمۀ افغانستان تاکنون گام‌هایی در این راستا برنداشته است.

این دیپلمات آمریکایی اظهارداشت: ما گام‌های قابل توجهی را در جهت عادی‌سازی روابط با طالبان ندیده‌ایم. آنان نماینده دائم در نیویورک و در سازمان ملل ندارند. روابط رسمی با مؤسسات مالی بین‌المللی ندارند. دیپلمات‌های خارج از کشور در غرب ندارند و آنان دسترسی به دارایی‌های تعلیق شده در کشورهای خارجی ندارند.

وست به «طلوع نیوز» گفت: تصور نمی‌کنم تا زمانی که آنان تصمیم‌های مسئولانه‌تری نگیرند، درباره هریک از این مسائل با آنان کنار بیاییم.

نماینده ویژه آمریکا با تأکید بر اینکه واشنگتن خواستار تعامل با کابل است، افزود: ما با طالبان در تعامل هستیم. ما باوجود نگرانی‌های عمیقی که درباره سیاست‌های طالبان داریم، تعامل را خوبتر می‌دانیم و از همین رو من با رهبران طالبان در ماه دسمبر دیدار داشتم و توقع دارم که در آینده نیز با رهبران طالبان دیدار داشته باشم.

این درحالی است که هفتۀ گذشته سران امارت اسلامی در سومین سالگرد امضای توافقنامۀ دوحه طرف آمریکایی را به نقض این توافق متهم کردند.

از سوی دیگر ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی نیز می‌گوید آمریکا درباره مسائل داخلی افغانستان بهانه‌جویی می‌کند و نمی‌گذارد تا روابط عادی شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق