خبرهای مرتبط

جمع

حامد کرزی: د نجونو پر مخ دې د ښوونځيو او پوهنتونونو دروازې پرانيستل شي

د افغانستان پخواني ولسمشر حامد کرزي د نوي ښوونيز...

حملۀ افراد ناشناس بر شماری از دانشجویان مسلمان حین نماز تروایح در هند

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که گروهی از افراد ناشناس...

پاکستان: طالبان پاکستانی از طریق نماینده‌گان افغان از هند پول می‌گیرند

نمایندۀ ویژۀ پاکستان در امور افغانستان می‌گوید اسلام‌آباد شواهدی...

ترمپ شکستش در انتخابات امریکا را پایان دموکراسی در این کشور خواند

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات امریکا گفته...

ادعای نبیل: حدود ۶۰ میلیارد افغانی توسط هبت‌الله آخوندزاده از وزارت مالیه خارج شده است

رحمت‌الله نبیل، رییس سابق امنیت ملی مدعی است که طی یک سال گذشته حدود ۶۰ میلیارد افغانی به درخواست هبت‌الله آخوندزاده، رهبر امارت اسلامی از وزارت مالیه خارج شده است.

وزارت مالیۀ امارت اسلامی و سخن‌گویان این گروه تااکنون به این ادعای نبیل واکنش نشان نداده‌اند.

نبیل شب گذشته (شنبه، ۲۷ حوت) در رشته‌توییتی مدعی شده است که اخیرا هدایت‌الله بدری، سرپرست وزارت مالیۀ امارت اسلامی که از او به‌نام ملا گل‌آغا نیز یاد می‌شود، از سمت‌اش استعفا کرده و دلیل استعفای او درخواست پول به‌طور نا مناسب و‌ مستقیم از آدرس هبت‌الله آخوندزاده و نزدیکانش از وزارت مالیه است.

او نوشته است: «براساس معلومات، در یک سال گذشته در حدود ۶۰ میلیارد افغانی به بهانۀ مصارف مختلف از آدرس هبت‌الله توسط افراد مختلف و به‌نام‌های مختلف از وزارت مالیه خارج شده است که حدود ۵۰ درصد کل عواید گمرکی را تشکیل می‌دهد.»

نبیل ادعا دارد که سرپرست وزارت مالیۀ امارت اسلامی پیشنهاد کرده بود که این پول‌ها به‌خاطر حساب‌دهی از طریق حساب‌های بانکی پرداخت شود؛ اما آخوندازده و نزدیکانش بر پرداخت پول نقد اصرار داشتند و در نهایت هدایت‌الله بدری مجبور به استعفا شده است.

نبیل به نقل از افراد نزدیک به هدایت‌الله بدری مدعی شده است که پول‌های خارج‌شده از وزارت مالیه برای خرید وفاداری برخی از سران قومی، ایجاد و تمویل گروه نظامی ۴۰ هزار نفری که متشکل از اقوام و سرسپرده‌های ملا هبت‌الله و افراد نزدیکش در قندهار تشکیل شده، به مصرف می‌رسد.

رئیس سابق امنیت ملی همچنین مدعی است که رهبر امارت اسلامی هفتۀ گذشته در غیاب وزیر مالیۀ این گروه، رؤسای گمرکات را از بین اقوام و نزدیکان و افراد مورد اعتماد خود گماشته و به آنان دستور داده است که در آینده سهم مصارف قندهار را مستقم از گمرکات به دفتر وی ارسال کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق