خبرهای مرتبط

جمع

267 پناهجوی افغان به کانادا منتقل شدند

وزارت مهاجرت کانادا (IRCC) اعلام کرده که ۲۶۷ پناهجوی افغانستان به شمول افراد تحت تعقیب در تازه‌ترین پرواز به «هالیفاکس» کانادا رسیدند.

به نقل از خامه پرس، شان فریرز، وزیر مهاجرت کانادا روز دوشنبه، هجدهم ثور با نشر توییتی از انتقال پناهجویان افغانستان به این کشور خبر خبر داده و گفته که در میان این پناهجویان افراد تحت تعقیب و همکاران محلی که با نیرو‌های کانادایی کار می کردند نیز شامل است.

او افزوده  که تاکنون بیش از ۳۰ هزار پناهجوی اهل افغانستان را به کانادا منتقل کرده و از انتقال ۴۰ هزار پناهجوی دیگر تا پایان سال جاری خبر داده است.

در همین حال جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا پیش از این تعهد کرده بود که آنان به تخلیه افغان‌های آسیب‌پذیر از افغانستان ادامه داده و تاکید کرده که ۴۰ هزار پناهجوی افغانستان را به کشورش منتقل خواهد کرد.

پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی هزاران تن افغانستان را ترک کرده و به کشور‌های همجوار کشور از جمله پاکستان، تاجیکستان و ایران پناهنده شده‌اند.

از سوی هم اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده بود که از آغاز روند تخلیه شهروندان افغانستان، تااکنون بیش از ۲۹ هزار پناهجوی افغانستان را به آن کشور انتقال داده‌اند.

گفتنی است که هزاران پناهجوی دیگر که پس از سقوط به کشورهای امارات و همجوار افغانستان پناهنده شده‌اند از بی‌سرنوشتی شان در این کشور ها شکایت داشته‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق