خبرهای مرتبط

جمع

دانشجویان افغان دوره‌های تخصصی‌شان را در ایران سپری خواهند کرد

داکتر قلندر عباد، وزیر صحت عامۀ امارت اسلامی می‌گوید با توافق طرف ایرانی، دانشجویان رشته‌های طبی در افغانستان دوره‌های تکمیلی را در ایران سپری خواهند کرد.

عباد که در برنامۀ چراغ سرخ شبکۀ سحر حضور یافته بود عنوان کرد در گفتگو با وزیر صحت عامۀ ایران مقرر شد که دانشجویان فارغ‌التحصیل افغان از تجارب و برنامه‌های آموزشی ایران استفاده کنند و در بخش‌های نرسینگ، انجنیری طبی و دواسازی نیز از استادان ایرانی بهره‌مند شوند.

وی که به دعوت وزارت صحت‌عامۀ ایران در تهران به سر می‌برد، با ابراز امیدواری نسبت به حصول تفاهم های همکاری بیشتر میان تهران و کابل در بخش صحت و درمان تاکید کرد ایران دستاوردهای فراوانی در بخش صحی دارد که بسیاری از کشورهای جهان از آن محروم هستند. ما می‌خواهیم افغانستان نیز پیشرفت‌های در حوزۀ صحت و مشابه ایران داشته باشد.

قلندر عباد با اشاره به کمک ایران برای ساخت شفاخانۀ تخصصی مبارزه با سرطان در ولایت بامیان گفت: ایران همواره با کشور افغانستان در این خصوص همکاری کرده است. متاسفانه شفاخانۀ بامیان قرار بود 10 سال پیش فعال شود، اما به دلایل مختلف از جمله عدم همکاری دولت قبل تکمیل نشد. با آمدن امارت اسلامی طی هفت ماه توانستیم کارهای این شفاخانه را تکمیل کرده و از آن بهره برداری کنیم و امیدواریم هیئت ایرانی نیز برای افتتاح این شفاخانه حضور داشته باشند.

قلندر عباد در ادامه با بیان خدمات یک و نیم سال گذشتۀ حکومت سرپرست به مردم افغانستان تصریح کرد، در سال گذشته نزدیک به دوصد درمانگاه جدید ساخته شده و قصد داریم که ششصد درمانگاه دیگر نیز ایجاد کنیم. ما قصد داریم شفاخانه‌های تخصصی در بخش‌های قلب، زنان و کودکان و سایر بخش‌ها  ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق