خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

کنسولگری افغانستان در کراچی: وضعیت مهاجرین افغان در پاکستان خراب است

کنسولگری افغانستان در کراچی وضعیت اتباع افغان در زندان‌های پاکستان را وخیم خواند و خواستار توقف بازداشت مهاجران کشورش در آنجا شد.

عبدالجبار تخاری، سرکنسول سفارت کابل در کراچی با وخیم خواندن وضعیت اتباع افغان در زندان‌های پاکستان خواستار توقف فوری بازداشت مهاجران کشورش در ایالت‌های پاکستان شد.

عبدالجبار تخاری تصریح کرد: درخواست ما از اسلام آباد این است که بازداشت پناهجویان افغان در پاکستان متوقف شود. به خصوص افغان‌هایی که برای معالجه رفته‌اند نباید توسط پلیس پاکستان بازداشت شوند و اجازه دهند درمان شوند. این نکته‌ای مهم و ضروری است که باید به آن توجه کرد.

برخی فعالان فرهنگی با اذعان به دشواری‌های مسئله مهاجرت و چالش‌های جدی رو به روی مهاجرین به ویژه پناهجویان غیرقانونی بر این باورند که بیشتر مهاجرت‌ها به ویژه مهاجرت‌های غیرقانونی برخی پناهجویان افغان ناشی از مسائل فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است که در آن مهاجران با چالش‌های جدی مختلفی همچون سرقت، گروگان‌گیری، انواع تجاوز و حتی قتل و مرگ مواجه هستند.

برخی از شهروندان افغان زندانی در پاکستان با وخیم خواندن شرایط بازداشت‎‌شدگان خواستار رسیدگی جدی حکمرانان امروز در افغانستان به وضعیت‌شان شدند.

در همین حال، کشور همسایه افغانستان، ایران، در یک اقدام بشردوستانه و بر اساس توافق کابل و تهران، تاکنون بیش از هزار مهاجر افغان را که به حبس محکوم شده بودند از زندان‌های خود به افغانستان منتقل کرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق