خبرهای مرتبط

جمع

حکومت سرپرست افغانستان: جلوگیری و کنترول حملات در خاک پاکستان به عهده ما نیست

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در پاسخ به اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر دخالت شهروندان افغانستان در حملات تروریستی در آن کشور گفت مقامات پاکستانی بار دیگر به جای تقویت امنیت کشور خود، انگشت اتهام را طرف افغان‌ها گرفتند.

وی افزود: ما طرفدار هیچ حمله‌ای در پاکستان نیستیم و به کسی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه پاکستان را نمی‌دهیم، اما جلوگیری و کنترل حملات در داخل خاک پاکستان به عهده ما نیست، بلکه وظیفه ارگان‌های امنیتی و استخباراتی آن کشور است که بخش زیادی از بودجه کشور خود را برای همین مصرف می‌کنند.

مجاهد با اظهار اینکه پس از به قدرت رسیدن امارت اسلامی و استقرار یک حکومت مستقل و مسئول در افغانستان، وضعیت امنیتی در این کشور و منطقه به میزان قابل توجهی بهبود یافته است و اگر حوادث امنیتی فقط در پاکستان افزایش یافته است، اسلام‌آباد باید برای آن راه حلی در کشور خود بیابد.

جنرال عاصم منیر، رئیس ستاد ارتش پاکستان دو روز پیش در نشستی با بزرگان قبایل در پیشاور مدعی وجود پناهگاه‌ها تروریست‌ها در افغانستان و آزادی عمل آنها در خاک این کشور شده و هشدار داده بود «پاکستان از هیچ تلاشی برای از بین بردن شبکه‌های تروریستی و حفاظت از شهروندان خود به هر قیمتی دریغ نخواهد کرد».

سخنگوی امارت اسلامی با رد این اتهامات تصریح کرد: متأسفانه منطقه ما در بیست سال گذشته، قربانی اشغال خارجی به رهبری آمریکا و سیاست‌های غلط بعضی از کشورهای منطقه بوده که هنوز هم آثار آن احساس می‌شود. پاکستان باید وضعیت امنیتی خود را با دقت مدیریت کند و دنبال راه حلی در داخل خانه خود باشد.

وی خاطرنشان کرد در سال گذشته 18 نفر از داعشی‌های پاکستانی در نتیجه عملیات‌های مختلف در افغانستان کشته شدند و ده‌ها نفر دیگر بازداشت شدند، اما کابل به‌جای اینکه انگشت اتهام را به سوی طرف پاکستانی بگیرد، تدابیر امنیتی خود را تقویت کرده و اکنون نتایج مثبت آن را می‌بیند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق