خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

کاخ سفید: هدف خروج از افغانستان، آماده‌گی برای مواجهه با روسیه و چینن بود

مشاور امنیت ملی آمریکا در ادعایی تازه دربارۀ خروج از افغانستان گفت: نیروهای آمریکایی با هدف آماده‌گی برای مواجهه با روسیه و چین از این کشور خارج شدند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار یادداشتی در «فارین افرز» مدعی شد آمریکا به‌ هدف آماده‌‌گی برای مواجهه با قدرت‌های بزرگ جهان از جمله روسیه و چین، افغانستان را ترک کرده است.

وی در توجیه اخراج مفتضحانه از افغانستان نوشت حملات روسیه به گرجستان و اوکراین در 2008 و 2014 و همچنین تقویت ناگهانی قوای نظامی چین، سبب شد تا امریکا سیاست دفاعی خود را تغییر دهد.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ادامه تصریح کرد هدف جو بایدن، از خارج ‌کردن نیروهای نظامی کشورش از افغانستان و پایان بخشیدن به طولانی‌ترین جنگ این کشور، تطبیق سیاست‌های دفاعی واشنگتن با واقعیت‌های موجود از جمله آماده‌گی برای مواجهه با قدرت‌های بزرگ‌تر مانند روسیه و چین بود.

سالیوان ادامه داد: این تصمیم برای مردم افغانستان و نیروهای آمریکا که در آنجا حضور داشتند دشوار بود، اما باید این اتفاق می‌افتاد تا ارتش آمریکا برای چالش‌های پیش‌رو آماده باشد. یکی از این چالش‌ها که زودتر از حد انتظار اتفاق افتاد، حمله روسیه به اوکراین در فبروری 2022 بود. اگر ما در زمان آغاز جنگ اوکراین هنوز درگیر افغانستان بودیم، بدون ‌شک روسیه ما را همان جا سرگرم می‌کرد تا نتوانیم به کمک اوکراین برویم.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق