خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

حکومت سرپرست: سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان عملکرد بی‌طرف نداشته است

رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر تأکید کرد سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان به حکومت جدید افغانستان بی‌طرف نبوده است.

سهیل شاهین، رئیس دفتر سیاسی امارت اسلامی در قطر اظهار داشت سازمان ملل در واگذاری کرسی افغانستان به حکومت جدید کابل بی‌طرفی‌ خود را حفظ نکرده است.

وی در یک گفتگوی تلویزیونی تصریح کرد: در شرایط کنونی افغانستان از کرسی این کشور در سازمان ملل علیه حکومت کنونی کابل استفاده می‌شود.

شاهین با اشاره به عدم واگذاری کرسی افغانستان به طالبان گفت: سازمان ملل همواره از قانون و پایبندی به قانون همچنین حقوق بشر صحبت می‌کند و ادعای بی‌طرفی دارد اما در این موضوع بی‌طرف نیست.

شاهین در قطر تأکید کرد برای به رسمیت شناخته شدن حکومت کنونی افغانستان باید نخست به خواست‌های مشروع مردم این کشور توجه شود.

وی افزود: نشست‌هایی که در دو سال اخیر درباره افغانستان بدون حضور نماینده حکومت کنونی کابل برگزار شد، هیچ نتیجه‌ای برای افغان‌ها نداشت و در آینده نیز ندارد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست هم‌زمان به جریان نشست مجمع عمومی سازمان ملل تأکید کرده بود سازمان ملل با این کار شخصیت و تمام روند کاری خود را زیر سوال می‌برد؛ امارت اسلامی افغانستان می‌خواهد که هر چه زودتر این کرسی به افغان‌ها واگذار شود و این حق افغان‌ها است.

این در حالی است که سازمان ملل بارها گفته است که شرط واگذاری کرسی این سازمان، نخست توجه به خواست‌های مردم و جامعۀ جهانی است که حکومت کنونی توجهی به آن نکرده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق