خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

حدود ۵۰ تن در اثر حملات نیروهای مخالف دولت پاکستان در بلوچستان این کشور کشته شدند

مقام‌های پاکستانی اعلام کرده‌اند که نیروهای مخالف دولت بر چندین اداره‌ی دولتی از جمله یک زندان در ایالت بلوچستان این کشور به صورت هم‌آهنگ حمله کرده‌اند.

براساس گزارش روزنامۀ دان که به نقل از مقام‌های پاکستان منتشرشده، این حملات دوشنبه‌شب، ۹ دلو انجام شده‌اند.

جان اچک‌زی، وزیر اطلاعات بلوچستان طی یک پیام در رسانۀ اجتماعی ایکس نوشته که نیروهای امنیتی موفق شده‌اند تا این حملۀ شبه‌نظامیان در منطقه‌ی مچ‌بولان این ایالت را دفع بسازند.

این مقام پاکستانی افزوده: «خوش‌بختانه به هیچ تاسیساتی خسارات وارد نشده و هم‌چنان تلفات جانی نیز به نیروهای امنیتی وارد نگردیده‌است. تروریست‌ها عقب‌نشینی کردند و نیروهای امنیتی به تعقیب آنان پرداختند.»

با آن‌که وارد شدن تلفات بر نیروهای پاکستانی در این حملات از سوی مقام‌های پاکستانی رد شده، اما به نقل از شماری از منابع خبری، این حملات‌ دست‌کم ۵۰ کشته برجای گذاشته‌اند.

منابع در رابطه به هویت افراد کشته‌شده توضیح بیش‌تر ارایه نکرده‌اند. طبق روایت منابع، مهاجمان پس از انفجار بر یک مرکز نظامی وارد شده‌اند و گفته می‌شود که تمام بیمارستان‌های منطقه‌ی مچ‌بولان و شهر کویته در حالت آماده‌باش قرار دارند.

براساس گزارش رسانه‌ها، شبه‌نظامیان موفق شده‌اند، برخی از ساحات این منطقه را نیز تصرف کنند.

ارتش آزادی‌بخش بلوچستان (بی‌ال‌ای) مسوولیت این حمله را پذیرفته‌ و این در حالی‌ست که در این اواخر جنگ‌جویان ارتش آزادی‌بخش بلوچستان و تحریک طالبان پاکستانی حملات‌شان علیه نظامیان این کشور را افزایش داده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق