خبرهای مرتبط

جمع

بیش از یک میلیون بوتل سیرم از افغانستان به عراق صادر شد

یک شرکت دواسازی به نام میلی شفا، به ارزش...

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل زنان و دختران و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با...

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اتحادیۀ اروپا: در نشست دوحه بسیاری از کشورها از جمله کشورهای اسلامی خواستار تامین حقوق دختران و زنان شدند

نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا برای افغانستان گفته که در نشست قطر اکثریت بزرگی از کشورها از جمله کشورهای اسلامی خواستار تامین حقوق دختران و زنان شدند. به گفتۀ توماس نیکلاسون، در این نشست درخواست افغان‌ها برای تامین حقوق آموزش و کار آن‌ها بازتاب یافت.

آقای نیکلاسون روز چهارشنبه (دوم حوت) در یادداشتی در شبکه اجتماعی اکس نوشت که او در این نشست دریافت که هنوز هم تعهد نیرومندی در برابر افغانستان و حمایت از مردم این کشور جود دارد.

او افزوده که این تعهد شامل حمایت از آینده افغانستانی که هم با خودش هم با منطقه و جامعه بین‌المللی در صلح باشد و همچنین تامین و احترام به حقوق همه مردم افغانستان از جمله حقوق سیاسی مردم آن‌ها می‌شود.

آقای نیکلاسون تعهد آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در راستای تعیین نماینده ویژه جدید دارای ماموریتی از جانب شورای امنیت سازمان ملل را «نیرومند» خوانده و گفته است که او به مشورت در این زمینه همچنان ادامه می‌دهد.

نمایندۀ ویژۀ اتحادیۀ اروپا در این یادداشت خود نوشته است که شرکت‌کنندگان نشست دوحه از تلاش‌های «گروه طالبان» در راستای مقابله با گروه داعش خراسان و مبارزه با مواد مخدر استقبال کردند.

نشست دوحه اخیرا با حضور نمایندگان ویژه ۲۵ کشور و همچنین نمایندگان ویژه اتحادیه اروپا، سازمان کنفرانس اسلامی و سازمان همکاری شانگهای در روزهای یکشنبه و دوشنبه این هفته برگزار شد.

این نشست با میزبانی دبیرکل سازمان ملل برگزار شد و در آن مسائل مربوط به افغانستان از جمله تعیین نماینده ویژه جدید این سازمان برای این کشور بررسی شد.

حکومت سرپرست در افغانستان در این نشست حضور نداشت و با تعیین نمایندۀ ویژۀ جدید سازمان ملل در افغانستان مخالف است، اما پنج نفر از فعالان مدنی افغانستان در آن حضور یافتند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق