خبرهای مرتبط

جمع

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

حکومت سرپرست: حکومت افغانستان ۳۸ سفارت و نمایندگی فعال در سایر کشورها دارد

وزیر خارجۀ حکومت سرپرست با اشاره به گسترش تعاملات با سایر کشورها اعلام کرد هیئت حاکمه افغانستان ۳۸ سفارت و نمایندگی فعال در سایر کشورها دارد.

امیرخان متقی در مراسمی با عنوان «آموزش بهتر مسائل دینی» با تأکید بر برقراری روابط خوب با کشورها گفت در حال حاضر 38 سفارت و نمایندگی هیئت حاکمه افغانستان در کشورهای گوناگون فعال است.

وی در این مراسم از تمامی کشورهای جهان نیز خواست تا راه تعامل را با هیئت حاکمه افغانستان در پیش گیرند.

متقی افزود: «وزارت خارجه دارای 38 نمایندگی و سفارت در کشورهای گوناگون جهان است که هیچ شکایتی مبنی بر فساد یا تأخیر در ارائه خدمات از آن‌ها وجود ندارد.»

متقی در ادامه با اشاره به مخالفان حکومت سرپرست گفت: «هیچ کشوری در دنیا نمی‌خواهد مخالفان را تقویت کند و این یک مژده خوب برای افغانستان است و خوشحالیم که هیچ یک از مخالفان به بهانه اینکه در این کشور جایی ندارند، از افغانستان اخراج نشده و هر کسی می‌تواند بیاید و در کشور خود زندگی کند.»

وی دربارۀ اهمیت آموزش در افغانستان گفت که نظام کنونی نیاز جدی به آموزش دینی و نوین  دارد و در حال حاضر جوانان در هر دو بخش آموزش می‌بینند.

سازمان ملل هفتۀ گذشته در گزارشی اعلام کرد مخالفان مسلح در افغانستان از جمله گروه تروریستی داعش قادر نبوده‌اند که چالشی برای مناطق تحت کنترل حکومت «طالبان» ایجاد کنند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق