خبرهای مرتبط

جمع

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

چین خواهان گسترش روابط با حکومت سرپرست است

ژائو شینگ، سفیر چین در کابل در دیدار با...

گروه داعش مسئولیت حمله در مسجدی در هرات را بر عهده گرفت

گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت حمله به مسجد امام...

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

سراج‌الدین حقانی: افغانستان یک کشور مستقل است

سراج‌الدین حقانی به تازه‌گی گفته است که افغانستان یک کشور مستقل بوده و نمی‌پذیرد دیگران در امورات داخلی کشور مداخله نمایند.

سراج الدین حقانی، وزیر داخلۀ حکومت سرپرست در دیدار با برخی چهره‌های علمی و فرهنگی افغان مقیم اروپا تأکید داشت دنیا باید این حقیقت را بپذیرد و به آن عادت کند که افغانستان یک کشور مستقل است، بنابراین همانطور که امارت اسلامی در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله نمی‌کند، این را هم نمی‌پذیرد که دیگران دستوراتی بدهند که با حاکمیت ملی ما همخوانی نداشته باشد.

حقانی همچنین گفت: درهای حکومت به روی همه خیرخواهان باز است و امارت اسلامی برای حل مشکلات افغانستان به تلاش خود ادامه خواهند داد.

در این دیدار دکتر روحی، به عنوان ریاست هیئت علمی و فرهنگی افغان‎های مقیم اروپا اظهار داشت: افغانستان پیش از روی کار آمدن حکومت طالبان نه تنها در معرض تهاجم نظامی بوده است بلکه تحت تهاجم فرهنگی و عقیدتی نیز قرار داشته است که باید با دقت فراوان با آن مبارزه نمود.

 دکتر روحی همچنین از پیشرفت‌های حاصل شده در زمینه‌های امنیت جهانی، صلح، مبارزه مؤثر با مواد مخدر پس از روی کار آمدن حکومت سرپرست در افغانستان قدردانی کرد.

وی افزود: فراموشی گذشتۀ تلخ پس از سال‌ها جنگ، تحمل و پذیرش یکدیگر به معنای واقعی، افزایش کمی و کیفی آموزش زنان و مردان و فرصت دادن به افراد متخصص منجر به توسعه و ثبات خواهد شد و می‌تواند افغانستان را در مسیر بهتری قرار دهد.

سراج‌الدین حقانی همچنین اظهار داشت: مردم افغانستان پس از چندین دهه مبارزه سخت به آرمان‌های اساسی خود که آزادی، مالکیت بر میهن و استقرار نظام اسلامی بود، دست یافته‌اند و همه طرف‌ها باید از فرصت ایجاد شده در جهت توسعه کشور استفاده کنند.

وزیر داخلۀ حکومت سرپرست افزود: «ما می‌خواهیم بر اساس احترام متقابل با دنیا تعامل کنیم. بحث تعلیم و تربیت مال ماست، ما خودمان زمینه سازی می‌کنیم. چون این مسئله فرزندان خودمان است و هیچکس به اندازه خودمان با فرزندانمان مهربان نیست.»

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق