خبرهای مرتبط

جمع

آمار جان‌باخته‌گان سیل در فاریاب به ۶۶ نفر رسید

مسئولان محلی حکومت سرپرست در فاریاب می‌گویند که شمار...

اسپانیا تایید کړه چې درې وګړي یې د بامیانو برید کې وژل شوي دي

په افغانستان حکومت او بامیانو کې دوو سیمه‌ییزو سرچینو...

جنگ درفلسطین؛ معاون دبیر کل سازمان ملل: جهان راه خود را گُم کرده است

مارتین گریفیث، معاون امور بشردوستانۀ و هماهنگ‌کنندۀ کمک‌های اضطراری...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک انفجار در شهر فیض آباد مرکز این ولایت خبر دادند. مسئولان حکومت سرپرست کشته شدن دست کم سه تن از نیروهای خود را در این انفجار تائید کردند.

حکمت الله محمدی، آمر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست در بدخشان گفت که این انفجار در شهر فیض آباد صورت گرفته و هدف انفجار کاروان نیروهای پولیس بوده که برای تخریب مزارع کوکنار از محل عبور می‌کرد.

آمر اطلاعات و فرهنگ حکومت سرپرست به نقل از مسئول مطبوعاتی قوماندانی امنیه بدخشان گفت که در این انفجار سه تن از نیروهای پولیس کشته شده و پنج تن دیگر زخم برداشته‌اند.

به گفتۀ آمر اطلاعات و فرهنگ بدخشان، این انفجار ناشی از ماین بوده و نیروهای پولیسی را که به هدف تخریب مزارع کوکنار در حرکت بودند، هدف قرار داده است.

یک منبع در شهر فیض آباد که نخواست نامش فاش شود به دویچه وله گفت که این حمله توسط موترسایکل انجام شده و تلفات نیز به جا گذاشته است.

تصاویر نشر شده از این انفجار در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد که یک واسطۀ نقلیۀ نظامی نیروهای امنیتی تخریب شده است. در این تصاویر یک موترسایکل تخریب شده نیز دیده می‌شود.

تاکنون گروهی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

این انفجار در حالی صورت گرفته که ولسوالی‌های ارگو و درایم بدخشان در چند روز اخیر شاهد اعتراضات گسترده ساکنان محل علیه حکومت سرپرست بودند.

باشندگان این ولسوالی‌ها نیروهای حکومت سرپرست را به بدرفتاری در هنگام تخریب مزارع کوکنار متهم کرده و گفته‌اند که یک تن در نتیجۀ شلیک این نیروها کشته شده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق