خبرهای مرتبط

جمع

بیش از یک میلیون بوتل سیرم از افغانستان به عراق صادر شد

یک شرکت دواسازی به نام میلی شفا، به ارزش...

تاکید سازمان همکاری اسلامی بر حق تحصیل زنان و دختران و ایجاد دولت فراگیر در افغانستان

پانزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با...

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

عدم کمک قابل توجه کشورهای ثروتمند مسلمان به افغانستان

گزارش نهادهای غربی بیانگر این مطلب است که کشورهای ثروتمندی مانند عربستان و امارات توجهی بسیار اندکی نسبت به نیازهای افغانستان دارند.

بر اساس این گزارش در حالی که عربستان سعودی در هفتۀ گذشته اعلام کرد که 400 میلیون دالر برای کمک‌های بشردوستانه به اوکراین اختصاص داده است، اما این کشور نفت‌خیزِ مسلمان، در سال جاری تنها 11 میلیون دالر کمک بشردوستانه به افغانستان تعهد کرده است.

سایر کشورهای نسبتاً ثروتمند مسلمان مانند امارات متحده عربی، قطر و ترکیه نیز یا در فهرست کمک‌های بشردوستانه به افغانستان وجود ندارند و یا هم کمک اندکی کرده‌اند.

امارات متحده عربی در سال جاری میلادی بیش از 309 میلیون دالر کمک بشردوستانه به 23 کشور فراهم کرده که 171 میلیون دالر آن به اتیوپی و تنها 1.9 میلیون دالر آن به افغانستان اختصاص یافته است.

این گزارش می‌افزاید قطر که یکی از بالاترین درآمدهای سرانه تولید ناخالص داخلی در جهان را دارد، کمتر از یک میلیون دالر در سال 2022 به درخواست بشردوستانۀ جهانی سازمان ملل متحد اعطا کرده که حدود 500 هزار دالر آن برای کامرون بوده است.

درخواست کمک بشردوستانه به افغانستان 55 درصد با کمبود بودجه مواجه است که در آن فقدان کمک‌های عمده اهداکننده‌گان مسلمان قابل توجه است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق