خبرهای مرتبط

جمع

له افغانانو سره د پاکستان او ایراني ځواکونو ناسم چلن ادعاوې

له پاکستان او ایرانه ځینې راستانه شوي افغانان ادعا...

اعتراضات مردمی در ولایت بدخشان؛ گسترش اعتراضات پس از درایم در ولسوالی‌های ارگو و جرم

اعتراضات در ولسوالی‌های درایم، ارگو و جرم ولایت بدخشان گسترده شده است و مردم خشمگین از اعمال حکومت سرپرست، اعتراضات‌شان ادامه دارد.

افغانستان نفت روسیه را به جنوب آسیا منتقل می‌کند

نورالدین عزیزی، وزیر صنعت و تجارت حکومت سرپرست اعلام...

میلر از طالبان خواست که خشونت‌های‌شان را کاهش بدهند

جنرال اسکات میلر، فرمانده نیروهای امریکایی و ناتو در افغانستان، در سفرش به ولایت فاریاب، گفت که سطح خشونت‌ها بسیار بالا است و از طالبان خواست که خشونت‌های‌شان را کاهش دهند. جنرال میلر همراه با برخی از مقامات نظامی افغانستان برای بررسی اوضاع امنیتی ولایت‌های شمال به آن جا رفته است.

آقای میلر گفت: «ما در رابطه با خشونت‌ها گفتگو کردیم. ما در باره خشونت‌ها می‌دانیم و این واقعاً در باره نیروهای امنیتی افغانستان است که از مردم افغانستان محافظت می‌کنند. اما همه باید این را بدانیم که سطح خشونت ها بسیار بالا است و طالبان باید خشونت‌های‌شان را کاهش دهند.»

جنرال یاسین ضیا رییس ستاد ارتش افغانستان گفت که در این سفر وضعیت امنیتی ولایت‌های شمال بررسی شد و همچنان شماری از نیروهای امنیتی نیز قدردانی شد. 

نقیب الله فایق، والی فاریاب، در رابطه به این سفر گفت: «امیدور استم و مطمئن استم که این گونه هماهنگی‌ها برای حمایت و پیروزی نیروهای امنیتی ما و تأمین امنیت به مردم با بسیار مؤثر است.»

ایوب سالنگی معاون ریاست ارگان‌های محل، گفت: «این جا آمدیم تا دشمنان ما بدانند که ما همان قسمی که در مقابل‌شان به مبارزه و جنگ آماده استیم، همان قسم از پروسه صلح حمایت می‌کنیم.»

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق