خبرهای مرتبط

جمع

کمک 92 تُنی سیو د چیلدرن برای معالجۀ کودکان افغان

سازمان نجات کودکان (Save the Children) اعلام کرده که...

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

افغانستان او پاکستان کې د ګوزڼ ضد واکسيناسیون پيل شوی

په افغانستان کې نن (دوشنبې) ماشومانو ته د ګوزڼ...

مجاهد: حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به...

یک شرکت امریکایی حق نشر فلم خورشید را خرید

یک شرکت امریکایی امتیاز پخش فلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی را برای اکران در امریکا خرید.

ورایتی می‌نویسد، شرکت «استرند ریلیزینگ» حق پخش فلم «خورشید» مجید مجیدی در امریکا را خریداری کرده است. این فلم در جشنواره ونیز امسال حضور داشت و به عنوان فلم منتخب ایران برای شرکت در رقابت بخش بین‌المللی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شده است.

این فلم که توسط شرکت «سلولوئید دریمز» متعلق به هنگامه پناهی در بازارهای بین‌المللی ارایه شده در فستیوال‌های جهانی با نظر مثبت منتقدان روبه‌رو و موفق به کسب جایزه مارچلو ماسترویانی بهترین بازیگر نوظهور برای بازی روح‌الله زمانی در نقش اصلی فلم شده است. این فلم جایزه بهترین فلم بلند را از جشنواره فلم اجیال دوحه نیز کسب کرده است.

هنگامه پناهی می‌گوید که شرکت «استرند ریلیزینگ» پخش‌کننده فلم نامزد اسکار «تصویر گمشده» ریتی پان و فلم «فلیسیتی» الن گومز که به فهرست کوتاه راه یافتند و فلم‌های دیگری چون «نیزار وحشی»، «عمو بونمی کسی که می‌تواند زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد آورد»، «لبه بهشت»، «شوالیه» و «آدم» بوده است.

مارکوس هو رییس استرند ریلیزینگ نیز گفته است: «این مشابه یک تور دو فرانس است؛ این‌که بتوانی فلمی که شبیه آثار دیکنز است را به نمایش درآوری. بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌توانیم این فلم را به مخاطبان امریکایی ارایه کنیم.»

مجیدی هم به ورایتی می‌گوید بسیار مفتخر است که مخاطبان امریکایی و منتقدان به فلم‌های قبلی وی پاسخ مثبت داده‌اند و بسیار هیجان‌زده است که فلم جدیدش هم با نسل جدید سینماروهای امریکایی به ویژه با مخاطبان جوان که علاقه خاصی برای بچه‌ها قایل هستند ارتباط برقرار می‌کند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق