خبرهای مرتبط

جمع

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

افغانستان او پاکستان کې د ګوزڼ ضد واکسيناسیون پيل شوی

په افغانستان کې نن (دوشنبې) ماشومانو ته د ګوزڼ...

مجاهد: حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به...

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

دست‌داشتن شبکه حقانی در انفجارهای بامیان

حدود دو هفته پیش (چهارم قوس) در مرکز بامیان دو رویداد مرگ‌بار تروریستی به وقوع پیوست. به نقل از نشانه، در این حمله‌ها دست‌کم هژده کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

پس از این روخدادها پولیس بامیان پنج نفر را به اتهام دست‌داشتن در رخداد‌های مزبور دست‌گیر کرد. به ګفته والی بامیان معلومات و اسناد به دست‌آمده از این افراد نشان می‌دهد که شبکه حقانی در انفجارهای مرگ‌بار بامیان دست داشته‌اند.

پنجمین فرد مظنون که امروز بازداشت شده نیز اعتراف به دست‌داشتن در انفجارهای کرده است. به نقل از هشت صبح، سید انور رحمتی، والی بامیان امروز (دوشنبه، 17 قوس) گفته است که: با شناسایی و بازداشت پنجمین مظنون این انفجارها، دست داشتن شبکه‌ی حقانی در حمله‌های اخیر بامیان جدی‌تر شده است.

والی بامیان افزود که نیروهای امنیتی شام روز گذشته شخصی را بازداشت کرده‌اند که طبق سندهای به دست آمده از نزد وی، شناسایی عاملان رویداد را آسان‌تر ساخته است.

آقای رحمتی هم‌چنان گفت که به حساب بانکی یکی از چهار نفری که قبلاً بازداشت شده بود، دو روز پیش از وقوع انفجارها، سه‌ونیم و میلیون افغانی واریز شده است.

به گفته‌ی آقای رحمتی، نهادهای امنیتی در حال نزدیک شدن به هدف ششم می‌باشند که خبر آن را به زودی مردم و رسانه‌ها خواهند شنید.

قابل ذکر است که شماری از باشنده‌گان ولایت بامیان از سیزده روز به این طرف در اعتراض به ناامنی و انفجارهای این ولایت، خیمه‌ی تحصن برپا کرده بودند که پس از چاشت امروز با پادرمیانی شماری از موسفیدان و اعضای شورای ولایتی، این خیمه‌ تحصن برچیده شد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق