خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

حکومت افغانستان: در ماه اخیر ۴۲۰ غیرنظامی قربانی حملات طالبان شدند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده است که در یک ماه گذشته، ۴۲۰ غیرنظامی را طالبان در این کشور زخمی یا کشتند.

جاوید فیصل، سخنگوی این شورا دیروز شنبه (۲۸ سرطان) در صفحۀ تویترش نگاشته است که طالبان در این ماه ۱۲۹ غیرنظامی را کشته و ۲۹۱ تن دیگر را زخمی کرده‌اند.

آقای فیصل افزوده است که طالبان به جای “توقف جنگ و کشتن مردم بی‌گناه” به حملات‌شان در این کشور ادامه داده و تا اکنون هیچ ارادۀ برای برقراری صلح در افغانستان نشان نداده‌اند.

همچنان شورای امنیت ملی افغانستان گفته است که “سلسلۀ جنایت طالبان “در این کشور جریان دارد و در ماه گذشته این گروه بیشتر حملات‌شان را در شهرها و شاهراه‌ها انجام داده‌اند.

به گفتۀ این شورا، این غیرنظامیان در ۳۰ ولایت، قربانی حملات طالبان شده‌اند که بیشتر این تلفات را ولایت‌های سمنگان، قندهار، و ننگرهار داشته‌اند.

در اعلامیۀ آمده است: “طالبان در کنار انتحار و انفجار در نقاط مخلتلف افغانستان دست به ترورهای هدفمند و ماین‎های مقناطیسی می‌زنند که اکثر قربانی آن خانواده‌ها و افراد بی‌گناه می‌باشد.”

این شورا تداوم خشونت علیه غیرنظامیان را “عمل خلاف قوانین جنگ و جنایت جنگی” دانسته و تأکید کرده است که طالبان هر روز در افغانستان مرتکب آن می‌شوند.

طالبان تا اکنون در این باره چیزی نگفته‌اند.

به روز دوشنبه هفته گذشته، حمله‌کنندۀ انتحاری موتر پر از مواد انفجاری را در نزدیکی ریاست امنیت ملی و شاروالی شهر ایبک، مرکز ولایت سمنگان منفجر کرد که در نتیجۀ آن، ۱۱نفر کشته و ۶۳ تن دیگر به شمول زنان و کودکان زخمی شدند. مسئولیت این حمله را طالبان به عهده گرفته بودند.

بر اساس آخرین گزارش کمیسیون حقوق بشر افغانستان در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۲۱۳ غیرنظامی در رویدادهای مختلف امنیتی کشته و ۱۷۴۴ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

این کمیسیون مسئول نصف تلفات غیرنظامیان را به گروه طالبان نسبت داده بود.

شورای امنیت ملی افغانستان در حالی از افزایش تلفات غیرنظامیان توسط طالبان در این کشور خبر می‌دهد که ناوقت روز 27 سرطان رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ایالات متحده با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحهٔ ملی این کشور صحبت کرده و دو طرف از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش صدای امریکا، ارگ با نشر اعلامیه‌ای گفته است که کابل و واشنگتن تأکید کردند که باید خشونت‌ها پایان یابد و مذاکرات مستقیم میان دولت افغانستان و گروه طالبان هرچه زودتر آغاز شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق