خبرهای مرتبط

جمع

چالش‌های حقوق بشری در افغانستان؛ محور بحث شوارای عالی حقوق بشر ملل متحد

شورای عالی حقوق ‌بشر ملل متحد روز دوشنبه وضعیت...

افغانستان او پاکستان کې د ګوزڼ ضد واکسيناسیون پيل شوی

په افغانستان کې نن (دوشنبې) ماشومانو ته د ګوزڼ...

مجاهد: حکومت افغانستان فراگیر است

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در واکنش به...

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

سفیر ایران: افغانستان برای رسیدن به صلح گزینه‌ای جز مذاکره ندارد

سفیر کشور ایران در کابل گفت: هر چند رسیدن به صلح با مشکلاتی مواجه است، اما تمام گروه‌های سیاسی، دولت و مخالفان در افغانستان برای رسیدن به این هدف گزینه‌ای جز مذاکره ندارند.

بهادر امینیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت: صلح گمشده مردم افغانستان است و افغان‌ها امید دارند که خشونت و بکار گیری زور در این کشور به پایان برسد و خارجی‌ها و بیگانگان دخالت خود را در این کشور کم کرده و اراده خود را بر مردم افغانستان تحمیل نکنند.

وی افزود: چاره‌ای برای مردم، تمام گروه‌های سیاسی، دولت و مخالفان در افغانستان نیست مگر اینکه در پشت میز مذاکره قرار گیرند و از طریق گفت‌وگو و بدون حضور و دخالت خارجی‌ها به صلح برسند.

به نقل از تسنیم، این دیپلمات ایران تأکید کرد: ممکن  است برای رسیدن به صلح  مشکلاتی در مسیر وجود داشته باشد اما چاره‌ای دیگری جز مذاکره وجود ندارد.

امینیان به ایرنا گفته است: جمهوری اسلامی ایران در روند صلح افغانستان نقش تسهیل‌کننده و حمایت‌کننده دارد و همیشه گفته است که ما برای هر کمکی به مردم و دولت افغانستان برای توسعه و صلح آمادگی داریم.

امینیان در باره روابط ایران و افغانستان گفته است:  افغانستان یک کشور در حال تحول، توسعه و رو به رشد است و حتما با توجه به ظرفیت‌هایی که در جمهوری اسلامی ایران وجود دارد دو کشور می‌توانند روابط خود را گسترش دهند.

امینیان با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دو کشور،  ابراز امیدواری کرده که با استقرار صلح، ثبات و آرامش در افغانستان امکان گسترش بیشتر روابط فراهم شود. ایران  از حامیان اصلی مردم افغانستان بوده و در آینده نیز خواهد بود و روابط دو کشور در آینده، همواره در مسیر تقویت و استحکام پیش خواهد رفت.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق