خبرهای مرتبط

جمع

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

شاهراه کابل- تخار از اثر جنگ مسدود شده است

جنگ بین نیروهای دولتی و طالبان مسلح در مربوطات ولایت تخار باعث مسدودشدن شاهراه تالقان – کابل شده است. در این درگیری ده تن از افراد غیر نظامی نیز زخم برداشته‌اند.

به نقل از پژواک، به گفتۀ مسئولان تخار، طالبان در همین منطقه دو پل را با بمب انفجار داده‌اند و به همین دلیل در هر دو طرف صدها موتر متوقف مانده است.

سمونیار خلیل اسیر، سخنگوی قوماندانی امنیۀ تخار، به تاریخ ۱۳ میزان به آژانس خبری پژواک گفت که طالبان مسلح، صبح روز یک‌شنبه در منطقۀ قبر قاضی شاهراه تخار- کابل، بر پوسته‌های نیروهای حکومتی حملاتى را انجام داده‌اند. به بیان وی، جنگ تا پس از چاشت روز یک‌شنبه ادامه داشته است.

وی افزود: «در دو طرف، صدها موتر متوقف‌اند و مسافران منتظر خاتمۀ جنگ. طالبان پول‌های این منطقه را برای بسته‌کردن راه‌ اکمالاتی نیروهای حکومتی انفجار داده‌اند.»

به اساس معلومات اسیر، تاکنون در باره تلفات نیروهای دولتی و طالبان در این جنگ، معلوماتى در دست نیست؛ اما ده تن از افراد ملکی زخم برداشته‌اند.

همچنین حکمت الله، باشندۀ منطقۀ قلبرس شاهراه یادشده، به پژواک گفت که طالبان در منطقۀ قبر قاضی، بر پوسته‌های خیزش مردمی نیز حملاتى انجام داده‌اند.

وی افزود: «سه روز می‌شود که در اینجا جنگ جریان دارد، راه بند است به مردم خسارت مالی رسیده است.»

به گفتۀ حکمت، در امتداد شاهراه یادشده، پوسته‌های نیروهای حکومتی موجود نیست. تا عملیات تصفیوی انجام نشود و پوسته‌ها بازسازی نگردد، این راه همینطور ناامن و به روی مردم مسدود خواهد بود.

قابل یادآوریست که در این اواخر، ضمن رویدادهای جنایی، در مناطق مختلف کشور بین نیروهای حکومتی و طالبان مسلح، جنگ تشديد يافته و از اثر آن، به افراد غیر نظامی تلفات وارد می‌شود.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق