خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

کندی مذاکرات دوحه؛ خلیلزاد سرگرم دیدار با مقامات افغان است

زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژه ایالات متحده در امور مصالحۀ افغانستان وارد کابل شده و دیدارهای‌ خود را با مقام‌های افغان دربارۀ صلح این کشور آغاز کرد.

نخستین دیدار آقای خلیلزاد با عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان انجام شده و دو طرف روند صلح این کشور را به بررسی گرفته اند.

آقای عبدالله روز دوشنبه اول مارچ (۱۱ حوت) در صفحۀ تویتر خود نگاشته است که در این دیدار دربارۀ مذاکرات صلح، بازنگری توافقنامه‌ و روند مذاکرات صلح از سوی اداره‌ جدید ایالات متحدۀ امریکا، تسریع روند مذاکرات صلح، دور دوم مذاکرات در دوحه، کاهش خشونت‌ها، راه‌های پیش‌رفت در مذاکرات صلح و دست‌یافتن به صلح دایمی در این کشور صحبت کرده اند.

در این دیدار، جنرال سکات میلر، فرماندۀ ماموریت حمایت قاطع (ناتو) در افغانستان نیز حضور داشته است.

در این حال، ریاست جمهوری افغانستان می‌گوید که “احتمال دارد” رییس جمهور غنی با آقای خلیلزاد در مورد روند صلح این کشور دیدار و گفتگو کند.

دواخان مینه پال، معاون سخنگوی ریاست جمهوری در گفتگو با صدای امریکا در این مورد بیشتر وضاحت نداد، اما تاکید کرد که احتمال دیدار آقای غنی و خلیلزاد وجود دارد.

وزارت خارجۀ ایالات متحدۀ امریکا با نشر خبرنامه‌ای گفته است که آقای خلیلزاد و هیات همراهش افزون بر کابل، قرار است به شماری از کشورهای منطقه به شمول قطر نیز سفر کند.

در بخشی از خبرنامه آمده است: “او (خلیلزاد) بحث‌ها درباره گام‌های بعدی با رهبران افغانستان و نظام جمهوری اسلامی، نمایندگان طالبان و کشورهای منطقه که منافع‌شان با پیشرفت در یک توافق سیاسی پایدار و عادلانه و آتش‌بس جامع و دایمی تامین می‌شود، از سر می‌گیرد.”

این در حالی است که گفتگوهای صلح دوحه میان هیات‌های مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان با کندی به پیش می‌روند و در بیشتر یک‌ونیم ماه گذشته، نمایندگان دو طرف تنها دو بار با هم دیدار و گفتگو کرده اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق