خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

نماینده سازمان ملل برای افغانستان راهی دوحه شد

دبورا لاینز؛ رئیس دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد برای افغانستان به منظور گفت‌وگو در باره روند صلح افغانستان با هیئت‌های مذاکره‌کننده دوطرف و نمایندگان کشورهای خارجی به دوحه؛ پایتخت قطر رفته‌است.

هیئت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) روز سه ‌شنبه، ۱۹ حوت در اعلامیه‌ای گفته‌است که دبورا لاینز در این سفر با اعضای هیئت‌های گفت‌وگوکننده دولت و طالبان و شرکای بین‌المللی روی روند صلح گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق اعلامیه یوناما، رئیس این نهاد برای چگونگی حمایت سازمان ملل از روند صلح و گفت‌وگو با احزاب و شرکای بین‌المللی وارد دوحه می‌شود.

به نقل از آوا، این در حالی است که وزیر خارجه امریکا اخیرا در نامه‌ای به رئیس جمهور و رئیس شورای عالی مصالحه از طرح آن کشور برای برگزاری یک نشست بین‌المللی با مدیریت سازمان ملل درباره آینده سیاسی افغانستان در ترکیه خبر داده‌‌است.

از سوی دیگر، وزارت خارجه امریکا به تازگی گفته‌است که زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده ویژه این وزارت در امور صلح افغانستان برای مدتی در دوحه می‌ماند.

خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت خارجه امریکا گفته‌است که زلمی خلیل‌زاد؛ نماینده ویژه این وزارت در امور صلح افغانستان برای پیشرفت و حمایت از روند گفت‌وگوهای صلح مدتی در دوحه خواهد ماند.  خبرگزاری رویترز به نقل از نید پرایس؛ سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته‌است که پیشرفت در گفت‌وگوهای صلح میان دولت و طالبان امکان‌پذیر است و امریکا دو طرف را برای مشارکت سیاسی سازنده تشویق می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا گفته‌است: «ما برای پیشرفت و حمایت گفت‌وگوهای بین‌الافغانی میان همه طرف‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و به همین لحاظ ما آنجا هستیم.» از سوی دیگر، رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که واشنگتن در صدد ایجاد یک دولت موقت و به دنبال آن، تشکیل دولت انتقالی است؛ طرحی که با واکنش شدید دولت افغانستان رو‌به‌رو شده و اشرف‌غنی و معاون او اعلام کرده‌اند که آماده مذاکره درباره انتخابات و تعیین تاریخ انتخابات زودهنگام هستند؛ اما هیچ طرحی خارج از چارچوب‌های تعریف‌شده در قانون اساسی را نمی‌پذیرند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق