خبرهای مرتبط

جمع

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

دانشجویان افغان از عدم تمدید روادید تحصیلی هند انتقاد کردند

همزمان با انتقاد دانشجویان هند از عدم تمدید روادید...

وزیران خارجه افغانستان و هند در باره روند صلح با هم دیدار کردند

وزارت خارجه کشور روز سه‌شنبه (۳ حمل) در یک خبرنامه می‌گوید که محمدحنیف اتمر، وزیر خارجه با همتای هندی‌اش (سوبرامانیم جی‌‌شنکر) شام دوشنبه‌ در دهلی نو دیدار و دربارۀ روند صلح افغانستان، بحث و گفتگو کردند.

در خبرنامه آمده‌است: “دو طرف نشست صلح ترویکا در مسکو را به‌ بررسی گرفتند و اعلامیهٔ پایانی این نشست را برای تقویت و پیشرفت روند صلح مثبت ارزیابی کردند. هند آمادگی‌اش را برای شرکت در کنفرانس‌های منطقه‌یی دربارۀ صلح و توسعهٔ افغانستان ازجمله نشست پروسهٔ استانبول – قلب آسیا در تاجیکستان و نشست صلح ترکیه اعلام داشته، تأکید کرد که هند از روند صلح و دستاوردهای دو دههٔ مردم افغانستان، پشتیبانی می‌کند.”

خبرنامه می‌افزاید که آقای اتمر نقش هند را در روند صلح افغانستان با‌اهمیت دانسته، خواهان نقش فعال این کشور در تقویت اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای موفقیت گفتگوهای صلح شد.

وزیر خارجه هند نیز از آماده‌گی کشورش برای کمک در راستای تقویت اجماع منطقه‌یی و بین‌المللی برای تأمین صلح در افغانستان خبر داده‌است.

قرار است نشست ترکیه به رهبری سازمان ملل در ماه اپریل سال روان میلادی، برگزار شود.

دو طرف نیز دربارۀ همکاری‌های اقتصادی و اتصال منطقه‌یی از جمله توسعهٔ خطوط آهن از آسیای مرکزی به آسیای جنوبی از طریق افغانستان، توسعهٔ بندر چابهار و افزایش داد و ستد تجاری میان دو کشور، گفتگو کردند و این پروژه‌ها را در راستای تقویت همکاری‌های اقتصادی و ثبات منطقه‌یی بااهمیت دانستند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق