خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

تأکید ویلسون برای حضور 600 نظامی امریکایی در افغانستان و واکنش طالبان

نویسنده: رفیع‌الله انوری

به دنبال اظهارات اخیر ایالات متحده امریکا مبنی بر ماندن 600 سرباز امریکایی این کشور در افغانسان، طالبان به این گفته‌ها واکنش نشان داد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان درباره تصمیم ایالات متحده مبنی بر ماندن 600 تن از سربازان امریکایی می‌گوید که امریکا باید طبق توافق‌نامه دوحه عمل کند و نباید برخلاف این توافق‌نامه هر چه که دلش بخواهد انجام دهد. او می‌افزاید تا‌کنون موضوع ماندن 600 سربازان امریکایی در افغانستان با گروه طالبان در میان گذاشته نشده است.

مجاهد ادامه داد که طالبان به تعهد خود در قبال عدم حمله به نیروهای امریکایی پابند بوده است. بنابراین امریکا باید افغانستان را ترک کند، در غیر این‌صورت طالبان توانایی اقدام هر کاری را دارد.

«راس ویلسون» کاردار سفارت امریکا در کابل در یک گفت‌وگوی آنلاین به رسانه‌ها گفت که شماری از نظامیان امریکایی برای تامین امنیت سفارت، تجهیزات و شهروندا این کشور به حضور در افغانستان ادامه خواهند داد.

وی افزود که در حال حاضر صحبت درمورد قابلیت‌های بعدی و آمار دقیق این نظامیان را مناسب ندانسته، اما بحث روی ادامه حضور حدود 600 نظامی این کشور مطرح است.

ویلسون در توجیه ادامه حضور این نیروها تاکید کرد که امریکا باید بتواند از کارمندان و تجهیزات خود در کابل در برابر داعش، طالب و دیگر گروه‌های تروریستی حفاظت کند.

کاردار سفارت امریکا در کابل درباره امنیت میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی اظهار کرد که ایالات متحده برای تأمین میدان هوایی کابل با مقامات ترکیه در حال رای‌زنی است، اما تاکنون تصمیم نهایی گرفته نشده است.

بر اساس توافق‌نامه‌‌یی که میان ایالات متحده امریکا و گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر به امضاء رسید، قرار بود نیروهای ‏امریکایی تا ماه می سال جاری از افغانستان خارج شوند، اما روند خروج این نیروها به تعویق افتاد و خروج‌شان در اول ماه می آغاز و تا 11 سپتمبر سال روان تکمیل خواهد شد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق