خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

مقامات امریکایی: حملات هوایی به حمایت از نیروهای افغان ادامه خواهد داشت

مقامات نظامی امریکا می‌گویند که در هفته‌های اخیر چندین حملهٔ هوایی به حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان با استفاده از طیاره‌های جنگی مستقر در خارج از افغانستان صورت گرفته و این حملات ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش اسوشیتدپرس، این مقامات، بدون ذکر نام‌شان به روز پنج‌شنبه اول جولای (۱۰ سرطان) گفتند با وجودیکه خروج نیروها و تجهیزات نظامی ایالات متحده در روزهای آینده تکمیل خواهد شد، اما اردوی امریکا تا ماه سپتمبر درگیر جنگ افغانستان خواهد بود و گزینه حملات هوایی علیه طالبان را برای دفاع از نیروهای افغان حفظ می‌کند.

در همین حال مقامات گفته‌اند که پس از بیرون‌شدن اسکات میلر، قوماندان نیروهای حمایت قاطع از افغانستان، فرماندهی حملات علیه طالبان و انجام عملیات‌های ضد تروریستی علیه القاعده و سایر گروه‌ها را فرانک مک‌کینزی، قوماندان فرماندهی مرکزی قوای امریکایی مستقر در ایالت فلوریدا به دوش خواهد گرفت.

این در حالی است که جو بایدن، رییس جمهور امریکا روز جمعه، دوم جولای (۱۱سرطان) گفت که برنامه خروج نیروها به گونهٔ منظم جریان دارد و شماری از نیروها تا ماه سپتمبر در آنجا حضور خواهند داشت.

آقای بایدن در رابطه به ادامهٔ حملات هوایی نیروهای امریکایی گفت که آنان این قابلیت را دارند، اما نیروهای هوایی افغان باید این حملات را انجام دهند.

افزون بر آن، مقامات گفته‌اند که جنرال مک کینزی صلاحیت نگهداری ۳۰۰سرباز اضافی را برای کمک به امنیت، از جمله در میدان هوایی کابل الی ماه سپتمبر خواهد داشت.

فرمانده جدید نیروهای امریکایی در افغانستان پس از آقای میلر، جنرال پیتر وسلی خواهد بود که مسئولیت امنیت سفارت امریکا در کابل را به عهده خواهد داشت. یک مقام امریکایی به شرط فاش‌نشدن نامش گفت که آقای وسلی در حال حاضر در کابل است و با آقای میلر روی جزییات انتقال کار می‌کند.

آقای وسلی ۶۵۰ سرباز برای تامین امنیت ماموریت دپلوماتیک امریکا در افغانستان در دسترس خواهد داشت و اکثر آنان در سفارت این کشور در کابل برای مدت نامحدودی مستقر خواهند بود.

خبرگزاری اسوشیتدپرس نیز هفته گذشته گزارش داده بود که حدود ۶۵۰ سرباز امریکایی به هدف تامین امنیت دپلومات‌های امریکایی پس از خروج نیروهای این کشور در افغانستان باقی خواهند ماند.

ایالات متحده همچنان با ترکیه توافق کرده که سیستم دفاع راکتی (C-RAM) و نیرو‌های نظامی برای استفاده آن را در میدان هوایی کابل نگه می‌دارد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق