خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

طالبان ادعای پاکستان را مبنی بر پیوستن افغانستان به پروژه دهلیز اقتصادی چین-پاکستان رد کرده است

سفیر پاکستان در کابل گفته است که با طالبان برای پیوستن افغانستان به پروژه 87 میلیارد دالری دهلیز اقتصادی چین (CPEC) گفت‌و‌گو کرده است اما طالبان این ادعا را رد می‌کند.

به گزارش روزنامه دنیا، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل در مصاحبه‌یی با رویترز اظهار کرده که گفت‌و‌گو‌ها برای پیوستن افغانستان به این پروژه زیرساختی صورت گرفته است.

به گفته سفیر پاکستان این پروژه باعث می‌شود تا آسیای جنوبی با آسیای مرکزی با هم وصل شده و زمینه را برای ایجاد زیرساخت‌ها و اتصال انرژی میان افغانستان و پاکستان فراهم سازد.

منصور احمد خان افزود که موضوعات امنیت و توسعه اقتصادی از مسایل مهم بحث‌ها میان نماینده‌گان حکومت طالبان، پاکستان، روسیه و چین است.

به باور منصور احمد خان، علاقه‌مندی زیادی در زمینه‌ی توسعه ارتباط اقتصادی افغانستان با پاکستان از طریق (CPEC) و دیگر کشورهای همسایه از جمله ایران، چین و کشورهای آسیای مرکزی وجود داشته است.

گفته‌های سفیر پاکستان در کشور در حالی صورت گرفته که طالبان ادعای پاکستان را مبنی بر پیوستن افغانستان به این پروژه رد کرده است.

بلال کریمی، دست‌یار ذبیح‌الله مجاهد، سخنگو و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان به «روزنامه دنیا» گفت: «افغانستان جزو هیچ پروژه‌یی نیست. وقت پروپاگندا و شایعات به پایان رسیده است. افغانستان دیگر استقلال خود را به دست آورده و ان‌شاالله در هر کاری مستقلانه عمل خواهد کرد.»

از زمان سقوط حکومت غنی و حاکمیت طالبان در افغانستان، کشور دچار بحران اقتصادی گردیده و کمک‌های بین‌المللی زیادی در این کشور قطع شده است. از سویی هم بانک جهانی میلیارد‌ها دالر ذخیره افغانستان را مسدود کرده است. با این حال چرخه اقتصادی کشور توقف یافته و سیستم معاشات افراد ملکی و دولتی دچار اختلال گردیده است.

  • گزارش از لیلی آریان

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق