خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

داکتران بدون مرز: امارت اسلامی توافقات بشردوستانه را نقض نکرده‌اند

روزنامه دنیا: «کریستفر استوکس»، عضو ارشد داکتران بدون مرز با اظهار این‌که امارت اسلامی اهمیت بهداشت و درمان را درک می‌کنند، گفت که امارت اسلامی توافقات بشردوستانه را نقض نکرده است.

وی افزود که امارت اسلامی هرگز موافقتنامه‌های بشردوستانه را که در سال 2016 با داکتران بدون مرز داشتند را نقض نکردند و پس از به قدرت رسیدن نیز همچنان به توافقات پایبند هستند.

استوکس به «تاس» گفت: پس از آن‌که شفاخانه ما در ولایت قندوز در حمله هوایی آمریکا نابود شد، ما توافقنامه‌هایی را ایجاد کردیم تا اطمینان حاصل کنیم که دوباره چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد.

عضو ارشد داکتران بدون مرز افزود: بنابراین ما مجموعه‌ای از اسناد و مدارک انسانی و اصولی با امارت اسلامی، آمریکایی‌ها و دولت افغانستان برای حفاظت از شفاخانه‌ها، آمبولانس‌ها، بیماران و کارکنان خود ایجاد کردیم. این توافقات ادامه یافت و امارت اسلامی هنوز به آن احترام می‌گذارند، ما هیچ حمله‌ای از امارت اسلامی به داکتران بدون مرز نداشتیم.

وی با اظهار این‌که پس از تصرف قدرت توسط امارت اسلامی، افغانستان امن‌تر شده است، گفت که با این حال کار سازمان‌های امدادرسان به دلیل بحران اقتصادی و تحریم‌ها پیچیده‌تر شده است.

استوکس اظهارداشت: از طرفی امنیت در افغانستان تا حدودی بهبود یافته است. برای ما و برای بسیاری از افغان‌ها اکنون سفر از طریق جاده آسان‌تر است و این توسعه‌ای مثبت است، اما از طرف دیگر تحریم‌ها علیه افغانستان و یک بحران اقتصادی در این کشور وجود دارد و ما تاثیر آن را می‌بینیم.

این در حالی است که سال گذشته افراد مسلح به یک شفاخانه در دشت برچی کابل حمله کردند که توسط داکتران بدون مرز جمایت می‌شد. در نتیجه این حمله ۱۴ فرد ملکی به شمول زنان و دو طفل کشته و ۱۵ فرد ملکی به شمول کودکان، زنان و کارمندان صحی زخمی گردیدند.

لینک کوتاه خبر:
https://dunia.af/?p=8474

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق