خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

امارت اسلامی: جامعۀ جهانی به کمک سیل‌زده‌گان در افغانستان بشتابد

حکومت حاکمه در افغانستان از جامعه جهانی خواست تا فوراً به کمک سیل‌زده‌گان در افغانستان بشتابد و از هیچ کمکی به آن‌ها دریغ نکند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در بیانیه‌ای با اشاره به تلفات سیلاب‌های اخیر در افغانستان اظهار داشت که هیئت حاکمه از همۀ مسئولین و ادارات مربوطه خواسته است تا از تمام امکانات خویش برای کمک و همکاری به متضررین این حادثه استفاده نمایند.

امارت اسلامی همچنین از جامعۀ جهانی به ویژه کشورهای اسلامی، نهادهای خیریه و بشردوستانه خواسته تا فوراً به کمک متضررین این حوادث بشتابند و در این شرایط حساس از هیچ‌گونه کمک و هم‌کاری به آن‌ها دریغ نکنند.

جاری شدن سیل در ولایت‌های مختلف کشور طی یک ماه گذشته ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

عمر منصور مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی در ولایت لوگر می‌گوید: «نزدیک به بیست تن شهید شده که دو تن آن‌ها اطفال‌اند و دو خانم نیز در میان جان باخته‌گان‌اند. حدود سه هزار خانه به گونه کلی و جزئی و هزاران جریب زمین تخریب شده است. تقریباً دو هزار مواشی نیز تلف شده است.»

این در حالی است که ادارۀ هواشناسی کشور امروز نیز در اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال بارش شدید و جاری شدن سیل در روزهای آینده در ولایت‌های بدخشان، تخار، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، کاپیسا، پنجشیر، بغلان، پروان، بامیان، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، زابل، ارزگان، دایکندی و قندهار هشدار می‌دهد.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق