خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

ازدواج در سنین بالا و یا سنین پایین چه پیامدهایی دارد؟

ازدواج یک انتخاب است و افراد می‌توانند انتخاب کنند که در چه سنی ازدواج نمایند ولی به طور کلی میتوان گفت که سن مناسب ازدواج 25 – 32 سال است، در این سنین جوانان میتوانند به خودشناسی رسیده و آگاهانه انتخاب کنند.

امروزه مشکلات ازدواج و ترس از مسئولیت‌پذیری و شرایط حاکم بر جامعه باعث بالا رفتن سن ازدواج شده است که پیامدهای آن قابل چشم‌پوشی نیست، البته برخی از افرادی که در سن بالا ازدواج میکنند از نظر فکری به چنان رشد فردی بالایی رسیده‌اند که اگر در سن پایین ازدواج میکردند، نمیتوانستند به این رشد برسند. بنابراین ازدواج در سن بالا صرفاً پیامدهای منفی ندارد و برای برخی از افراد میتواند با پیامدهای مثبت همراه باشد.

پیامدهای مثبت ازدواج در سنین بالا

روشن بودن اهداف: بعد از 30 سالگی، اغلب افراد به پختگی هیجانی و عقلی می‌رسند و به خودشناسی رسیده‌اند و میدانند که در زندگی چه می‌خواهند و به دلیل روابط بیشتری که در جامعه، خانواده، محیط کار و جمع‌های دوستانه داشته‌اند، به شناختی مناسب از جنس مخالف رسیده‌اند و نگران اشتباهات پرخطر دوران جوانی نیستند و تصویر روشنی از همسر آینده و ملاک‌های‌شان برای ازدواج دارند.

علاوه بر آن، ازدواج در سنین بالا نکات مثبت دیگری نیز دارد، از قبیل: امنیت مالی، شناخت زوجین از هم‌دیگر، کنترل بهتر اختلافات، درک بهتر از زندگی، کاهش میزان طلاق.

پیامدهای منفی ازدواج در سنین بالا 

ناسازگاری: زن و مردی که مدت زیادی را مستقل بوده‌اند و مسئولیت زندگی مشترک نداشته‌اند و شخصیت مستقلی دارند، تغییر دادن نقاط ضعف‌شان کار سختی است و همین مسئله میتواند زمینه‌ساز ناسازگاری بعد از ازدواج شود، چرا که خودشان را هنگام برخورد با مشکلات عقل کل میدانند و زیر بار حرف دیگری نمی‌روند.

بنابراین قبل از این که اقدام به ازدواج نمایید، حتما میزان سازگاری طرف مقابل را بسنجید.

معمولاً افرادی که در سنین بالا ازدواج می‌کنند، به زندگی مجردی و مستقل عادت دارند و تحمل‌شان نسبت به اشتباهات فرد مقابل کم است و شاید شرایط زندگی مشترک برایش دشوار باشد.

از دیگر پیامدهای منفی ازدواج در سنین بالا عبارت است: از بین رفتن شور جوانی، کاهش احتمالات بارداری، مشکلات جنسی و… .

بنابراین ازدواج در افراد متفاوت است. بعضی‌ها دوست دارند در سنین پایین ازدواج نمایند و بعضی‌ها نیز به ازدواج در سنین بالا رضایت می‌دهند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق