خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

سه مقام حکومت سرپرست به تازه‌گی از سوی اتحادیۀ اروپا تحریم شدند

شورای اتحادیۀ اروپا رئیس استره محکمه، وزیر عدلیه و وزیر وزارت معارف افغانستان را به دلیل نقش آن‌ها در ممنوعیت تحصیل دختران تحریم کرد.

شورای اتحادیۀ اروپا روز پنج‌شنبه 29 سرطان اعلام کرد عبدالحکیم حقانی، رئیس استره محکمه، عبدالحکیم شرعی، وزیر عدلیه و مولوی حبیب‌الله آغا، وزیر معارف حکومت سرپرست را به‌دلیل نقش‌شان در محروم کردن دختران از آموزش، تحصیل و حقوق برابر با مردان تحریم کرده‌ است.

در اعلامیۀ این شورا آمده است: «18 نفر[از جمله اعضای طالبان] و پنج نهاد به‌دلیل مسئولیت آنها در مورد نقض جدی حقوق بشر در افغانستان، سودان جنوبی، جمهوری آفریقای مرکزی، اوکراین و روسیه تحت تحریم‌های حقوق بشری اتحادیه اروپا قرار گرفتند».

به‌طور مجموعی 61 فرد و 20 نهاد تا کنون تحت تحریم‌های حقوق‌بشری اتحادیۀ اروپا قرار گرفته‌اند.

نهادها و افراد تحریم‌شده در معرض مسدودشدن دارایی‌ها هستند و هرگونه معامله با‌ آنان ممنوع است و از سفر افراد حقیقی زیر این تحریم‌ها به قلمرو اتحادیه اروپا جلوگیری می‌شود.

پیشتر مقامات حکومت سرپرست در واکنش به درخواست‌ها دربارۀ تحصیل و کار زنان گفته بودند این موضوعات مسایل داخلی و اجتماعی افغانستان است و کابل مداخلۀ دیگر کشورها را دراین‌باره نمی‌پذیرد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست به تازه‌گی گفته است که این تحریم‌ها در قبال مقامات ا.ا هیچ فایده‌ای ندارد و باید از راه مذاکرات موضوعات حل شود نه از راه فشار.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق