خبرهای مرتبط

جمع

ایران یک تبعۀ افغان را بدون وداع آخر با خانواده‌اش اعدام کرد

حکومت ایران روز چهارشنبه، 19 ثور یک تبعۀ افغان...

شهروندان بدخشان: فیض‌آباد حالت نظامی به خود گرفته است

شهروندان بدخشان گفته‌اند که در پی حمله به کاروان...

مجاهد: کشمکش‌ها در ولایت بدخشان حل و فصل گردیده است

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست در بیانیه‌ای اظهار داشت...

وقوع انفجار در بدخشان جان سه تن را گرفت

منابع در ولایت بدخشان روز چهارشنبه از وقوع یک...

خواست دولت آلمان از شهروندانش برای خروج از افغانستان

وزارت امور خارجۀ آلمان با انتشار بیانیه‌ای ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، از شهروندانش خواست افغانستان را ترک کنند.

وزارت خارجه آلمان در بیانیه‌ای خطاب به شهروندان این کشور اعلام کرد وضعیت امنیتی در افغانستان به‌شدت وخیم‌ است و به دلیل بسته بودن سفارت آلمان در کابل، در حال حاضر پشتیبانی کنسولی محلی نیز در افغانستان امکان‌پذیر نیست.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه آلمان، ترور، سرقت و آدم‌ربایی(به ویژه خارجی‌ها) و سایر جنایت‌های خشونت‌آمیز در دوسال گذشته در سراسر افغانستان افزایش یافته است. وزارت خارجه آلمان همچنین هشدار داده است که در حال حاضر جنایت و جرائم سازمان‌یافته در شهرها افزایش یافته و شهروندان آلمانی نیز قبلاً از این رویدادها متأثر شده‌اند.

در این بیانیه تصریح شده است: «‌در سراسر افغانستان، از ‌جمله در شهرها از جمله کابل(پایتخت)، آلمانی‌ها در معرض خطر بالایی قرار دارند که قربانی آدم‌ربایی یا جنایت خشونت‌آمیز شوند. گروه‌های جنایتکار، خارجی‌ها را هدف حملات و آدم‌ربایی خود کرده‌اند. هیچ مکان امنی در آنجا (افغانستان) وجود ندارد».

وزارت خارجۀ آلمان همچنین از شهروندان این کشور خواسته است که از سفر به افغانستان خودداری کنند، چون اکنون شرایط خارج شدن از آن کشور نیز دشوار است.

دولت آلمان درحالی مدعی است هیچ جا در افغانستان امن نیست، که روند اخراج پناهجویان را به این کشور از سر گرفته است و باوجود ایجاد برنامه پذیرش افغان‌های در معرض تهدید در مهر ماه سال گذشته و اعلام پذیرش ماهانه هزار نفر، هنوز هیچ پناهجوی از طریق این برنامه وارد آلمان نشده است.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق