خبرهای مرتبط

جمع

چین خواستار افزایش سرمایه‌گذاری در بخش معادن افغانستان شد

سفیر حکومت طالبان در پکن اظهار داشت چینی‌ها خواستار...

تمدید ۲ ماهۀ کارت پی‌.او‌.آر پناه‌جویان افغان در پاکستان

پاکستان اعتبار کارت اثبات ثبت نام (پی‌.او‌.آر) پناه‌جویان افغان...

جنرال مکنزی: با حفظ نیروها در افغانستان، در امنیت بودیم

فرماندۀ پیشین ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا اعلام کرد...

خيبر پښتونخوا: ورښتونو کې د ماشومانو په ګډون ۸ تنه مړه شوي

پاکستاني چارواکي وايي په خیبر پښتونخوا ایالت کې د...

نزدیک به شش هزار پناهجوی افغان در پاکستان زندانی‌اند

عبدالرحمن راشد، وزارت مهاجرین حکومت سرپرست با اعلام اینکه حدود شش هزار پناهجوی افغان در زندان‌های پاکستانی زندانی هستند، افزود گفتگوها با مقامات دولت موقت پاکستان برای آزادی مهاجرین جریان دارد.

راشد گفت: در پاکستان حدود شش هزار پناهجو زندانی هستند. تا حال حدود 600 نفر در کراچی و شهرهای دیگر از زندان‌ها آزاد شده‌اند. در اینجا وابسته‌های مهاجرتی سفارت ما و سرکنسول ما با مقامات پاکستانی در تماس هستند و کوشش می‌کنند زندانی‌ها را به طریقی آزاد کنند.

از سوی دیگر نمایندگان پناهجویان افغان در پاکستان نیز با انتقاد از رفتار پولیس این کشور می‌گویند افراد دارای مدرک اقامت قانونی نیز در میان زندانی‌ها وجود دارند.

زمان، نمایندۀ پناهجویان افغان در پاکستان گفت: ما از حکومت پاکستان می‌خواهیم تا شرایط زیست قانو‌مند را برای پناهجویان در این کشور تسهیل کند و از جامعه بین‌المللی به خصوص از سازمان ملل و کشورهای مهاجرپذیر همچنین می‌خواهیم که تماشاگر نباشند و به چالش پناهجویان رسیدگی کنند.

محمد، از پناهجویان افغان در پاکستان نیز درباره مشکلات پناهجویان گفت: «در خانۀ ما افغان‌ها را بازرسی می‌کنند، کسی که ویزا داشته باشد، خوب، کسی که نداشته باشد رد مرز می‌کند یا پول می‌گیرند. همین چند روز پیش برادرم را گرفته بودند، به کمک نهادها دوباره آورده شد. خواستم از دولت پاکستان این است که به ما مهاجران توجه کند.»

برخی فعالان حقوق پناهجویان از حکومت موقت پاکستان می‌خواهند تا خلاف هنجارهای بین‌المللی با مهاجران افغان رفتار نکند.

آصفه ستانکزی، فعال حقوق پناهجویان دراین‌باره به «طلوع‌نیوز» گفت: بازداشت پناهجویان در پاکستان سبب ایجاد ترس و ناامنی می‌شود و از سوی دیگر تاثیر منفی بر روابط دو کشور خواهد داشت.

بر اساس آمارهای وزارت مهاجرین حکومت سرپرست، از اول سال جاری تاکنون بیش از 600 شهروند افغانستان از زندان‌های پاکستان رها و به افغانستان بازگشت داده شده‌اند.

اشتراک گذاری

Dunia
Duniahttp://dunia.af/
روزنامه دنیا، انعکاس‌دهندۀ حقایق